hits

Om meg Kontakt Sang Medisinstudiet Videoblogg Follow me


En dag uten trening...

...Er en dag uten mening! Det er i alle fall det nye livsmottoet mitt!

Dere skjnner, for 2 uker siden bestemte jeg meg for ta treningen min til et mer "serist" niv. I stedet for trene uregelmessig (som vil si 1-2 ganger i uka) bestemte jeg meg for trene 5 dager i uka. Alts fra mandag til fredag. N som jeg virkelig har god tid, har jeg ingen unnskyldning til ikke begynne en sunnere livstil.


Kan mildt sagt si at jeg har vrt ganske ivrig i starten, for jeg har allerede trent p meg betennelse i skulderen og i en sene i lret (tractus iliotibialis). Ganske irriterende i grunn, for n gjr det vondt i hele kroppen min. Har derfor funnet ut at jeg m ta det litt mer med ro og heller bytte mellom trene styrke og kondisjon.

Tenkte holde p med denne intensive treningen i 6 uker, for se om jeg ser noen forskjell p mage, rumpe, lr og armmuskler. Hper i alle fall at det vil gi resultateter etter hvert. N som jeg har delt det med dere m jeg faktisk gjennomfre det ogs. Det gir meg i alle fall ekstra motivasjon.

Treningsdagen begynner med spinning til jeg er svett og god.

Etterfulgt av bten (som Oda kaller det) og sit-ups til magemusklene brenner av smerte! Om det ga noen mening.

Deretter er det tid fr trene armene med manualer, nedtrekk og benkpress. Mlet er bli sterkere enn Oda, og vre s sterk at jeg kan forsvare meg selv en sen kveld p byen!


Trener ogs rumpa, lrene og ryggen. Men det hadde jeg ikke slike illustrative bilder av, s det fr vi ta en annen gang!

Hvor mye tid og energi bruker dere p trening?

35 kommentarer

Julianne

21.03.2011 kl.11:17

Bruker ikke tid p det i det hele tatt! Har ikke inspirasjon nok.

Dagens Outfit

21.03.2011 kl.11:19

hm, hres ut som det var litt mye :) men du fr ha lykke til med regimet! ;)

Karianne M.

21.03.2011 kl.11:27

kult!! st p! Har ikke trent regelmessig p to r.. og da var det 5 timer i uka med dans.. Men har noen manualer og en spinningsykkel her som str stver.. Men har manna meg opp i noen uker, s om en uke eller to skal jeg starte forsiktig med i hvert fall sykle 2 ganger i uka.. s fr man se da om man greir seg med det eller om man ker :) gleder meg egentlig.. M bare f gjort unna noen sm ting frst.. Hater starte p noe nytt, nr jeg har ett eller annet hengende over skuldrene som en m f gjort.. :)

Nina

21.03.2011 kl.11:41

Hver dag :)

tenderlove

21.03.2011 kl.11:50

Det er bra at du er s motivert for trene, men du br ikke trene oftere enn annen hver dag hvis du vil f gode seris resultater!

du skjnner, kroppen trenger 1 dag for hente seg opp igjen, bygge opp musklene osv, hvis du ikke lar den gjre det tar det lengre tid fr resultatene kommer! et lite tips bare:D

jeg trener 4 ganger i uken jeg, synes det holder lenge:)

kjenner at jeg fr masse energi og overskudd til hverdagslige hendelser!

- kommenter gjerne tilbake:)

Hanne Storsve

21.03.2011 kl.11:53

Heldig du som har tid til trene s ofte!:)

Jeg har trent regelmessig siden nyttr, 3-4 ganger i uka.

Er ikke alltid jeg fr til det engang, pga skole, jobb og venner.

Skulle nske jeg kunne trent hver dag, det hadde vrt noe det:D

SunTzu

21.03.2011 kl.11:58

Henger meg p "tenderlove" her;

For hyppig trening er ikke s lurt i starten.

Man er gjerne veldig inspirert til begynne med, og glemmer det faktum at restitusjon er utrolig viktig for den som forventer endring/resultater og ikke bare opprettholding av utgangspunkt.

Tren annenhver dag, men Tren knallhardt!

Og dersom du absolutt vil trene hver dag, s srg for endre fokusomrde fra dag til dag..ikke samme type trening 2 dager p rad.

I tillegg, bytt ut karbohydrater(brd, sukker) med protein(kjtt, fisk, melk, proteinpulver) i s stor grad som mulig. :-)

Da blir du spank-able in no time! ;-)

sofielillelien

21.03.2011 kl.12:02

Hadde nok vrt deprisiv om jeg ikke trente.. Trener s ofte jeg kan 4-5 ganger i uken:) Cheerleadin,turn og dans:) ELSKER bruke kroppen:)

gina

21.03.2011 kl.12:25

sv : hehe, mye random yees :)

Tanika :-)

21.03.2011 kl.13:04

Du er sykt flink, jeg fr motivasjon av slike som deg!! ♥ :-D

Mari

21.03.2011 kl.13:46

Er glad i trene, srlig om det gir resultater. Men du er veldig flink da!!

maren andersen

21.03.2011 kl.13:48

Jeg jogger og lper p trening noen timer i uken :-D

Karina Madeleine

21.03.2011 kl.14:41

Jeg bruker egentlig ganske mye tid og energi p trening, en vanlig treningsuke bestr av 5-6 kter, mest kondisjon, for har tendenser til glemme at det er lurt ha muskler ogs :p Men n har treningen blitt kraftig redusert p grunn av en skade i kneet, s n m jeg frst hre hva legen sier, fr jeg starter med trening for fullt igjen!

S o p h i e

21.03.2011 kl.15:21

alt for lite;s

kristina

21.03.2011 kl.15:30

haddeen periode her for ikke s lenge siden at jeg trente i 5-6 dager i uken,...men n har jeg vrt mye skole og sykdom...men i dag blir det p igjen med trening ;)

man fler seg s mye bedre etter trening ! :D

Casandra

21.03.2011 kl.16:00

Lykke til :)

Cecilie

21.03.2011 kl.16:55

Lykke til med trene 5 ganger i uka! = D
Spreka!

Jeg trener p tredemlla hjemme hos meg 2 ganger i uka :)

Kristine Johnsen

21.03.2011 kl.18:17

Alts, man kan jo si at jeg er verdens minst motiverte til trene.. Har noen dager der jeg tenker, jo N skal jeg trene. S trenger jeg den dagen, ss glemmer jeg det igjen.. :P hehe Du er flink som trener s ofte da, skulle nske jeg hadde motivasjonen til det ;)

Jannickehustad

21.03.2011 kl.19:04

sv; Jaa, det er en stor del av treningen! Derfor jeg liker dansing som trening feks :-) Bra innlegg! Synd med belastningsskadene, men fr hpe de kommer seg !

samen

21.03.2011 kl.19:16

en uke med mindre enn 4 treninga sug, men s har man jo ikke alltid like god tid til overs som d til utfre d, s d der klarer du lett! ;)

KLCY

21.03.2011 kl.19:37

trener hver dag jeg ;-)

Fredrikke

21.03.2011 kl.19:44

Jeg jogger hveeer dag jeg <3
7 dager i uken :)

Thea

21.03.2011 kl.20:36

trening er gy! :-D

♥ Karoline Sandanbrten.

21.03.2011 kl.21:48

prver trene ihvertfall 3 ganger i uka :)

Rikke Flesvik

21.03.2011 kl.22:08

fra 3-5 ganger i uka :)) Noen uker er stappfulle av ving til prver og slikt! :/

Nina C.

21.03.2011 kl.22:26

S flink du er=)jeg trener alt for lite,men n som vren er p anmarsj skal jeg begynne g tur hver dag:)

SV;Takk Hanna=) morsom prve seg frem med ulike ?design?.=)
:) 3 gang i uka

Julie JJ

21.03.2011 kl.22:45

S flink du er! :)

I flere r har jeg gtt p forskjellige sport samt. Dans (mange forskjellige stiler), hndball, fotball, motocross osv. Det var flere treninger i uka, kamper ++. Men jeg har vrt utrooolig lat de to siste rene i forhold til det jeg var. Savner all den sporten egentlig. Men n tar skole s mye tid s jeg fr knapt tid til noe annet. Har en lite plan om starte for fullt med motocross igjen nr snen drar og fram til jeg flytter til England. Ellers tar jeg med noen turer p treningssentret, noe jeg m og skal bli flinkere til...!

wa2wo.blogg.no

22.03.2011 kl.03:19

bten ????? haha n har jeg hrt den ogs :)

Murmel er syyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt flink p trening :) Hun trener mer i lpet av 1mnd enn hva Mr.B gjr p 1 r.... =/ jaja , regelmessigheten svinger i takt med sykdommen, s ikke alltid vi fr vrt like flinke hele tiden :P bl

MEN vi prver n henge p s lenge vi klarer (eller Murmel henger jo lett med, det er Mr.B som er si i rva)

hmmm godis godis... hva liker du ???=) Hva anbefaler du ???=) Og hva er smuglegransa for plukkgodt da??:) (og er det sant at dere hiver alt godtereiet dere samler p halloween som ikke kommer i pakket i plast i frykt for bli forgiftet???)

wa2wo.blogg.no

22.03.2011 kl.03:28

Ps ps : tenderlove (samme gjelder SunTzu) har ikke peiling p det de prater om! Begge burdet f en burger stappet p tvers ned i gapet fram til de har facts'n sine p plass!!

Trenger du rd tips som funker, prat med Murmel. Hun jobbet som instruktr p et av treningssenteret i Kr.sand og skrev alt de hadde i skranke om kostholdsveileding og andre tips :) S fr du dreper deg selv med bullshit, call her/ eller bare skriv til henne p bloggen vr =)

ingridvollan

22.03.2011 kl.09:44

hvis du trener s mye kommer du garantert til se store forskjeller etter 6 uker (hvis du kombinerer det med et sunt kosthold)

jeg prver jogge anne hver dag og litt styrke annehverdag.. Men rlig joggingen er jeg drlig p !! blir ganske kjedelig i lengden, s prver finne en ny kondisjonstrening..

Charlothe

22.03.2011 kl.20:25

DAMN, girl! :D Dette ser jo veldig bra ut :D :D

Everest

23.03.2011 kl.22:15

Jeg er imponert Hanna =D

Lykke til med treningen, jeg har troen vettu =) Og husk ha det gy =)

Skriv en ny kommentar

Hanna Vaage - I wanna travel the world

28, Orkdal

Om meg!

28 r gammel jente som for yeblikket nyter livet i Stavanger! Her jobber jeg som LIS-lege ved Stavanger Universitetssykehus og trives veldig godt med det.

Hper dere liker bloggen min. For kontakt: hannavaage@hotmail.com

Follow on Bloglovin

Sheinside - Your Online Fashion Wardrobe

Kategorier

Arkiv