En dag uten trening…

…Er en dag uten mening! Det er i alle fall det nye livsmottoet mitt!

Dere skjønner, for 2 uker siden bestemte jeg meg for å ta treningen min til et mer “seriøst” nivå. I stedet for å trene uregelmessig (som vil si 1-2 ganger i uka) bestemte jeg meg for å trene 5 dager i uka. Altså fra mandag til fredag. Nå som jeg virkelig har god tid, har jeg ingen unnskyldning til å ikke begynne en sunnere livstil.


Kan mildt sagt si at jeg har vært ganske ivrig i starten, for jeg har allerede trent på meg betennelse i skulderen og i en sene i låret (tractus iliotibialis). Ganske irriterende i grunn, for nå gjør det vondt i hele kroppen min. Har derfor funnet ut at jeg må ta det litt mer med ro og heller bytte mellom å trene styrke og kondisjon.

Tenkte å holde på med denne intensive treningen i 6 uker, for å se om jeg ser noen forskjell på mage, rumpe, lår og armmuskler. Håper i alle fall at det vil gi resultateter etter hvert. Nå som jeg har delt det med dere må jeg faktisk gjennomføre det også. Det gir meg i alle fall ekstra motivasjon.

Treningsdagen begynner med spinning til jeg er svett og god.

Etterfulgt av båten (som Oda kaller det) og sit-ups til magemusklene brenner av smerte! Om det ga noen mening.

Deretter er det tid får å trene armene med manualer, nedtrekk og benkpress. Målet er å bli sterkere enn Oda, og å være så sterk at jeg kan forsvare meg selv en sen kveld på byen!


Trener også rumpa, lårene og ryggen. Men det hadde jeg ikke slike illustrative bilder av, så det får vi ta en annen gang!

Hvor mye tid og energi bruker dere på trening?

35 kommentarer
    1. kult!! stå på! Har ikke trent regelmessig på to år.. og da var det 5 timer i uka med dans.. Men har noen manualer og en spinningsykkel her som står å støver.. Men har manna meg opp i noen uker, så om en uke eller to skal jeg starte forsiktig med å i hvert fall sykle 2 ganger i uka.. så får man se da om man greir seg med det eller om man øker 🙂 gleder meg egentlig.. Må bare få gjort unna noen små ting først.. Hater å starte på noe nytt, når jeg har ett eller annet hengende over skuldrene som en må få gjort.. 🙂

    2. Det er bra at du er så motivert for å trene, men du bør ikke trene oftere enn annen hver dag hvis du vil få gode seriøs resultater!
      du skjønner, kroppen trenger 1 dag for å hente seg opp igjen, bygge opp musklene osv, hvis du ikke lar den gjøre det tar det lengre tid før resultatene kommer! et lite tips bare:D
      jeg trener 4 ganger i uken jeg, synes det holder lenge:)
      kjenner at jeg får masse energi og overskudd til hverdagslige hendelser!
      – kommenter gjerne tilbake:)

    3. Heldig du som har tid til å trene så ofte!:)
      Jeg har trent regelmessig siden nyttår, 3-4 ganger i uka.
      Er ikke alltid jeg får til det engang, pga skole, jobb og venner.
      Skulle ønske jeg kunne trent hver dag, det hadde vært noe det:D

    4. Henger meg på “tenderlove” her;
      For hyppig trening er ikke så lurt i starten.
      Man er gjerne veldig inspirert til å begynne med, og glemmer det faktum at restitusjon er utrolig viktig for den som forventer endring/resultater og ikke bare opprettholding av utgangspunkt.
      Tren annenhver dag, men Tren knallhardt!
      Og dersom du absolutt vil trene hver dag, så sørg for å endre fokusområde fra dag til dag..ikke samme type trening 2 dager på rad.
      I tillegg, bytt ut karbohydrater(brød, sukker) med protein(kjøtt, fisk, melk, proteinpulver) i så stor grad som mulig. 🙂
      Da blir du spank-able in no time! 😉

    5. Jeg bruker egentlig ganske mye tid og energi på trening, en vanlig treningsuke består av 5-6 økter, mest kondisjon, for har tendenser til å glemme at det er lurt å ha muskler også :p Men nå har treningen blitt kraftig redusert på grunn av en skade i kneet, så nå må jeg først høre hva legen sier, før jeg starter med trening for fullt igjen!

    6. haddeen periode her for ikke så lenge siden at jeg trente i 5-6 dager i uken,…men nå har jeg vært mye skole og sykdom…men i dag blir det på igjen med trening 😉
      man føler seg så mye bedre etter trening ! 😀

    7. Altså, man kan jo si at jeg er verdens minst motiverte til å trene.. Har noen dager der jeg tenker, jo NÅ skal jeg trene. Så trenger jeg den dagen, åsså glemmer jeg det igjen.. 😛 hehe Du er flink som trener så ofte da, skulle ønske jeg hadde motivasjonen til det 😉

    8. sv; Jaa, det er en stor del av treningen! Derfor jeg liker dansing som trening feks 🙂 Bra innlegg! Synd med belastningsskadene, men får håpe de kommer seg !

    9. en uke med mindre enn 4 treninga sug, men så har man jo ikke alltid like god tid til overs som dæ til å utføre d, så d der klarer du lett! 😉

    10. Så flink du er=)jeg trener alt for lite,men nå som våren er på anmarsj skal jeg begynne å gå tur hver dag:)
      SV;Takk Hanna=) morsom å prøve seg frem med ulike ?design?.=)

    11. Så flink du er! 🙂
      I flere år har jeg gått på forskjellige sport samt. Dans (mange forskjellige stiler), håndball, fotball, motocross osv. Det var flere treninger i uka, kamper ++. Men jeg har vært utrooolig lat de to siste årene i forhold til det jeg var. Savner all den sporten egentlig. Men nå tar skole så mye tid så jeg får knapt tid til noe annet. Har en lite plan om å starte for fullt med motocross igjen når snøen drar og fram til jeg flytter til England. Ellers tar jeg med noen turer på treningssentret, noe jeg må og skal bli flinkere til…!

    12. båten ????? haha nå har jeg hørt den også 🙂
      Murmel er syyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt flink på trening 🙂 Hun trener mer i løpet av 1mnd enn hva Mr.B gjør på 1 år…. =/ jaja , regelmessigheten svinger i takt med sykdommen, så ikke alltid vi får vært like flinke hele tiden 😛 blæææææææææææ
      MEN vi prøver nå å henge på så lenge vi klarer (eller Murmel henger jo lett med, det er Mr.B som er si i ræva)
      hmmm godis godis… hva liker du ???=) Hva anbefaler du ???=) Og hva er smuglegransa for plukkgodt da??:) (og er det sant at dere hiver alt godtereiet dere samler på halloween som ikke kommer i pakket i plast i frykt for å bli forgiftet???)

    13. Ps ps : tenderlove (samme gjelder SunTzu) har ikke peiling på det de prater om! Begge burdet få en burger stappet på tvers ned i gapet fram til de har facts’n sine på plass!!
      Trenger du råd å tips som funker, prat med Murmel. Hun jobbet som instruktør på et av treningssenteret i Kr.sand og skrev alt de hadde i skranke om kostholdsveileding og andre tips 🙂 SÅ før du dreper deg selv med bullshit, call her/ eller bare skriv til henne på bloggen vår =)

    14. hvis du trener så mye kommer du garantert til å se store forskjeller etter 6 uker (hvis du kombinerer det med et sunt kosthold)
      jeg prøver å jogge anne hver dag og litt styrke annehverdag.. Men ærlig joggingen er jeg dårlig på !! blir ganske kjedelig i lengden, så prøver å finne en ny kondisjonstrening..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg