The Goose

Jeg har ikke hatt tid til å logge inn på bloggen på over en uke og når jeg logger meg inn ser jeg en liten diskusjon angående Canada Goose jakken min. Først vil jeg bare si til Siri at det ikke var noe spesiell grunn til at kommentaren din ikke ble godkjent annet enn det rent praktiske at jeg faktisk ikke hadde logget inn og sett den. Deretter, jeg vet at det er mange som er i mot Canada Goose jakkene. De har i løpet av de siste årene fått mye negativ omtale og mediastyr. For å forklare hvilket syn jeg har på Canada Goose, kan jeg fortelle om den gangen jeg kjøpte min første jakke. Det var 2008, det var vinter, 20 minus grader på Orkanger og det var kaldt. Jeg var i Trondheim på oppdrag fra mamma om å finne meg en varm jakke. Til nå hadde jeg brukt boblejakker fra Bik Bok, men følte at jeg burde ta steget videre og kjøpe meg noe med skikkelig kvalitet. Jeg var på Retro og der hang det en svart, nydelig liten sak, som passet perfekt og var den varmeste jakken jeg noen gang hadde prøvd. Husker jeg ringte mamma for å spørre henne om hva egentlig dette Canada Goose merket var. Jeg hadde aldri hørt om det, men likte jakken kjempegodt. Hun kunne fortelle meg at en slik jakke hadde pappa når han var ung, og at den var laget for å tåle vinterføret på “Nordpolen”, så da måtte nok den være varm nok til meg også. Jeg fikk jakken til jul og siden den gang har den vært min beste venn om vinteren.

Mitt første inntrykk av Canada Goose var positivt. Jakken holdt meg varm gjennom hele vinteren og den var fin å se på. Det at det var en Coyote pels på kragen tenkte jeg ikke stort over de første årene. Dens funksjon er faktisk IKKE å provosere, men å holde på varmen. Jeg vet at Trondheim ikke er nordpolen, men noen ganger om vinteren så er det virkelig ikke langt unna. Jeg har prøvd mange ulike vinterjakker og uansett hvor mange som sier at andre jakker er varme nok, så stemmer dette absolutt ikke for meg! Jeg merker stor forskjell når jeg pakker meg inn i den store hetten på Canada Goose jakken og kjenner at pelsen varmer huden min og det gjør at det å stå å vente på bussen som bestandig er forsinket blir utholdelig.

Dette er min opplevese av Canada Goose. En jakke som holder meg varm om vinteren og gjør det å leve i Trondheim om vinteren, OK. Uansett hvor mange av dere som hakker ned på at jeg bruker jakken, eller sier at nå ble dere skuffet og syns jeg er dum/teit/eller jeg vet ikke hva. Så får jeg håpe at dere ser min side av saken når dere leser igjennom dette. Jeg har tatt en standpunkt og det er slik jeg ser på saken. Jeg forstår at mange kan bli provosert, man sånn får det nå en gang bare være. Canada Goose gjør at jeg kommer meg gjennom den kalde vinteren, og jeg vil ikke slutte å bruke jakken min til tross for at noen blir skuffet.

Ble kanskje litt langt dette innlegget her, så nå må jeg runde av og heller begynne å lese på spiseforstyrrelser.

21 kommentarer
    1. Hei
      Helt enig den et varm og i norge så trenger man det noen ganger på vinteren det er kaldt og det er jo en v fin jakke forhold til en stor stor boblejakke
      Men når kommer innlegget med svar om medisin studie

    2. Skjønner poenget ditt. Det er ikke din feil hvordan jakken blir laget liksom. De som klager over jakken, bør kanskje ikke spise kjøtt, ikke bruke sminke osv osv. Det blir feil å få et inntrykk av noen utifra jakka altså 🙂 Stå på du Hanna, vurderer å kjøpe han selv.

    3. Helt enig i det du skriver! Har en Canada Goose selv, og kjøpte den av lik grunn som deg. Fikk først vite om alt det andre etter den var kjøpt, men jeg slutter da ikke å bruke en så dyr og god og varm jakke bare pga det..
      Ser forresten fram til medisininnlegget! 🙂

    4. Hei. Jeg har et spørsmål jeg håper du kan ta med i spørsmålsrunden.
      1) Siden du er medisinstudent, hvordan får du råd til å kjøpe alt det du har?
      2) Skal du reise på utveksling?

    5. Hei
      Vis du vil kan du ta et av studien årene på et annet universitet for eksempel i London eller new York ?
      Og når kommer innlegget

    6. Når kommer egentlig medisininnlegget? Har gledet meg lenge, men nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig, på grensen til nevrotisk..

    7. når kommer egentlig medisininnlegget? kan du ikke dele det opp i to deler vis det tar lang tid forstår godt att du kanskje ikke har tid men væææær sååå snill venter……….

    8. Hahah, what!? Mener du virkelig at den eneste måten du kommer deg gjennom vinteren på er ved å bruke denne jakken? Tenk over hva de gjør med disse dyrene, de setter ikke en sprøyte i de og kysser dem godnatt, de flår de levende, bruker ulvefeller! Og i en slik felle kan ulven ligge i lenge før noen finner dem! Blir forbanna av egosentriske mennesker som deg!

    9. åå herregud kan du slutte og kritisere andre mennesker..
      pass på deg selv.. du har mange ting å bli kritisert for selv..
      ikke sår andre ved å si slikt
      hadde du tålt hvis jeg hadde kommentert deg og sagt at du bare er en drittsekk med lite liv
      hva bryr det deg hvis hun bruker den jakka
      du som er så dyreelsker, slutt og spis kylling og alt som er laget av kjøtt da
      hvis du ikke har noe positivt å komme med så holder du faen meg kjeften din!”!
      blir jævlaaaaaaaa forbanna på folk som deg som skal skrive sånne kommentarer på en så søøøøøøøt jente.. bare snakk så mye du vil, ingen bryr seg uansett

    10. Haha, kaller virkelig anonym over her en legestudent for egosentrisk? Folk, altså..
      Ser frem til medisininnlegget, Hanna! 🙂

    11. Hanna, savner virkelig flere innlegg. Du er så utrolig flink med interessante temaer og slikt, så det er dumt at du ikke blogger så ofte:/ Forstår at du har masse eksamener og slikt, men håper vi hører mer fra deg snart:)

    12. Har du sluttet å blogge? Samtidig med sisteplass? (Bloggen)
      Så trist i så fall.
      Lykke til med medisinstudiet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg