SLUTT Å STJELE BILDENE MINE – LILIN SIYAMI

Leste en kommentar i sted om at en person hadde laget en fake facebook profil av meg og tenkte at dette måtte jeg sjekke ut. Da jeg så hvor mange bilder personen hadde tatt og stjålet fra bloogen min og hvor mange venner denne profilen hadde (hvor sikkert de fleste trodde at profilen ikke var fake), fikk jeg helt sjokk! For det første, man kan ikke gjøre noe sånt! Det er ulovlig å utgi seg for å være noen andre og stjele andre sine bilder. Det er brudd på personvernloven. For det andre, hvem i all verden er det som gjør noe sånt? Jeg kjenner jeg blir virkelig sint! Hvilken oppdragelse har man fått når man kan finne på å gjøre noe sånt? Det er helt uakseptabelt og virkelig tåpelig og barnslig gjort.

Det verste er at det var ikke bare en Facebook profil, det var tre Facebook profiler som vekslet mellom å bruke navnet mitt og navnet Lilin Siyami. Om det er et virkelig navn eller ikke, det vet jeg ikke, men denne personen leser i alle fall bloggen min siden han/hun hadde stjelt bildene mine senest i går. Så, Lilin Siyami, SLUTT Å STJELE BILDENE MINE! Du kan ikke holde på slik lenger. Du tar stalking til et helt nytt nivå. Jeg har rapportert den fake Twitterprofilen du har laget av meg, hjemmesiden din på wix.com og de tre Facebook profilene. For alt jeg vet har du en hel mappe på dataen din med bilder av meg. Jeg får ikke til å kontrollere om du sletter disse eller ikke, men det syns jeg virkelig du skal gjøre! Og i alle fall ikke fortsett med å lage nye profiler av meg på nettet! Hvis dette fortsetter så har jeg ikke noe annet valg enn å anmelde deg! Så nå håper jeg virkelig du forstår alvoret i denne situasjonen!

Tonje, setter virkelig pris på at du sendte denne kommentaren slik at jeg fant ut av dette!

5 kommentarer
    1. Merker du var ute av deg da du skrev dette innlegget. Du skriver jo som de vanlige brukerne av VGs kommentarfelt. Kanskje ta deg god tid neste gang så det blir lesbart. 😉

    2. Sofie: Jeg har rappotert de ulike profilene på de ulike sosiale mediene til det aktuelle sosiale mediet. I morgen tenkte jeg å ringe til politiet for å høre om hva som kan gjøres med dette og om de har noen mulighet for å hjelpe meg. I sted fikk jeg mail av en som jobber med IT-sikkerhet og han sa at han ville hjelpe meg så godt han kunne for å finne identiteten til denne personen for å få en stopp på det hele.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg