Innbo- og reiseforsikring for unge!

Det var her en kveld for 2 uker siden at jeg nettopp hadde kommet ut av dusjen etter trening på 3T og var på vei til å gjøre leggene brunere før jeg skulle reise til Stavanger, når hele blokken min plutselig setter i gang med et stort hyl. Tror det tok noen sekunder før jeg skjønte hva som foregikk, og plutselig står jeg der i panikk når det går opp for meg at det er brannalarmen som uler. Jeg kjenner med en gang at det lukter brent i gangen, jeg begynner å skjelve og har bare lyst til å begynne å gråte. I panikk og adrenalinrush så begynner jeg å pake sammen de viktigste tingene. Jeg må ha med de to Macene mine med alle de tusen bildene, Louis Vuitton vesken og mobilen. Jeg begynner å tenke på alle tingene mine som skal brenne opp. Jeg vil ikke miste Canada Goose-jakka, Kurt Geiger skoene mine, Acnekjolen.. 

 

Etter noen sekunder så har jeg fått på meg noen klær, trasker inn i Hunterstøvlene og med MACene mine på slep springer jeg ut i gangen. Jeg ser ingen, føler fortsatt det lukter røyk og alle brannalarmene i hele blokken står på for fullt. Jeg skjønner ingen ting og så kommer det en fyr som begynner å skru ned alle alarmene. Tydeligvis så brenner det ikke. Jeg fant aldri ut hva som egentlig skjedde, men når ingen andre sprang ut i fortvilelse så går jeg også inn til meg selv igjen og puster lettet ut. Først er jeg veldig glad for at det ikke var brann og ingen ble skadet. Dernest kjenner jeg glede over at jeg ikke mister alle tingene mine og deretter begynner jeg å tenke på at jeg ikke har innboforsikring og hva om jeg faktisk skulle ha mistet alle de tingene mine som jeg er blitt så glad i. Da hadde jeg sittet der med ingenting, en skremmende tanke. Derfor passet det veldig at Sparebank 1 kontakter meg angående innbo- og reiseforsikring hos unge. Når man melder flytting til folkeregisteret er man ikke lenger dekket av innboforsikring til foreldrene, og man må skaffe seg egen. For deg mellom 20 og 28 år kan eiendelene dine være forsikret både hjemme og på reise for 129 kroner i måneden. Man kan få dekket alle tingene i boligen sin opptll 300 000 kroner og samtidig får man reiseforsikring som dekker reisegods, reiseulykke, avbrutt reise og så videre. Mer informasjon finner man her.

Har dere egen innbo- og reiseforsikring?

Innlegget er sponset.

3 kommentarer

Siste innlegg