My week

Hver mandag begynner ukene mine klokken 6 om morgenen. Da står jeg opp, er i transe siden jeg ikke la meg før klokken 2 søndagskvelden (sånn er det å ha kjæreste utenbys) og så sitter pappa på kjøkkenet og sier god morgen til zombie-datteren hans. Vi tar bussen sammen til skolen og siden jeg nesten bestandig er på Orkanger og leser i helegene fortiden, har dette blitt en fast mandags-morgen rutine. Hva som skjer ellers i uken er heldigvis unpredictable og denne uken har jeg lært meg å sette en subacromial injeksjon, vært på Lian og snakket med pasienter med ervervet hodeskade, øvd meg på steril intermitterende kateteriseing og hentet loads of pakker på posten. Jeg har også vært på trening, fått en giga blåflekk på leggen og gått rundt med en tørrmopp i Trondheim.

Uken var over på et blunk og nå sitter jeg plutselig i sofaen til bestemor på Hongsand. Verdens kuleste bestemor skal feire 95 årsdag og da stiller selvfølgelig hele den lille familien opp. Vi er ikke så mange, men det skal uansett bli superkoselig. Det eneste er at jeg absolutt ikke får til å lese her. Det er som om jeg la igjen lesemotivasjonen min i Trondheim og nå vil jeg bare gjøre alt annet. Hehe, ikke bra.

Har dere hatt en interessant uke?

7 kommentarer
    1. Off, må dere sette så store sprøyter i hverandre?
      Har også hørt at en må ta av seg klærne for å vise andre “anatomien”. Skjer dette i Trondheim også?

    2. mona: Ja, det blir en del sprøyter, blodprøver, venfloner og så videre i løpet av studiet 🙂

      Nja. Når man har F-lab så hender det at man må kle av seg og stå i undertøyet. Men da må alle det, så man er ikke alene om å være avkledd. Feks, skal man lytte på lungene må man ta av seg på overkroppen, skal man undersøke perifer sirkulasjon må man ligge i undertøy (eventuelt ha et skjerf over eller noe) for å få tilgang til alle blodårene man skal kjenne etter puls på og så videre. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg