Ready, set, read!

På fredag var jeg ferdig med semester 2B og mye av indremedisinen som hjerte, lunge, gastro og hematologi. Jeg føler meg absolutt ikke ferdig med tema, så skal gjøre meg ferdig med alle notater før jeg hopper videre til neste semester om nevrologi og øre-nese-hals. For å ikke henge etter, må jeg prøve å være super effektiv, så denne lørdagen er leselørdag med stor L. Akkurat nå leser jeg om lungekreft. Visste dere at selv om man har røyket lenge og så stopper vil man etter 10-15 år få redusert risikoen for lungekreft betydelig. Så, stump røyken sier jeg bare. Hehe, er vel ikke så enkelt som det. Men faktorer som antall sigaretter per døgn, alder ved røykestart, antall røykeår, mengde tjære og nikotininnhold spiller en stor rolle for risikoen for utvikling av lungekreft og det er ikke til å stikke under en stol at røyk er skadelig for lungene.

Nei, nå må jeg stikke nesa ned i lungebuka igjen.

Håper dere får en fin lørdag 

6 kommentarer

Siste innlegg