London, baby!

Da har jeg kommet meg hjem fra en fantastisk helg i London. Tror virkelig jeg trengte litt fun girl-time nå som hverdagen ellers består av intens lesing. Jeg elsker følelsen av å være på ferie og legge igjen hverdagen her hjemme. Reise til en storby og leve livet. Dessuten er engelskmennene så høflige og det gjør det hele mer gøy! Har ikke fått så mange komplimenter på en kveld, som man fikk i London. Kanskje ikke det beste, med tanke på at man ble veldig cocky. Du ble fortalt at du så ut som en rockstar, og da følte du deg virkelig som en rockstar. Men regner med de fleste jenter på et utested føler det sånn. Du går inn for å være hot og tenker at kjolen du selv har på er tusen ganger finere enn kjolen til hun jenta ved siden av. Og man kan nesten være sikker på at hun tenker akkurat det samme om deg!

Uansett, i begynnelsen ble jeg helt overvelmet over at alle sa så fine ting til deg hele tiden. Tenkte at wow, hva har jeg gjort i kveld som jeg ikke gjør hjemme i Norge? Men så slo det meg. Det er ikke det at det er jeg som har ordnet meg ekstra fin, det er engelskmennene som er ekstremt rause på komplimentene. I motsetning til de norske guttene jeg møter. Der er det ass-grabing som er tingen! Hehe, uansett så spiller det ingen rolle. Til tross for fine komplementer så er jeg langt i fra singel. 

Bortsett fra hyggelige engelskmenn, så elsket jeg shoppingen. Ååh, ta meg tilbake sier jeg bare. Så utrolig mye fint og til en ganske så rimelig pris. Vil ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt, men med tanke på at jeg skal jobbe på dialysen i julen, shoppet jeg med god samvittighet. Yndlingskjøpet tror jeg må være et par svarte Jeffrey Campbell. Har bestandig ønsket meg et par, men ikke funnet det perfekte paret før nå. Viser dere alt jeg har kjøpt når jeg bare får kommet i gang og tatt bilder. Tenkte også å lage en liten shopping-guide siden noen av dere har request-et det. 


// Nydelige Karen 

Karen og jeg bodde på det koseligste hotellet midt i hjerte av London. Eller, i alle fall 1 minutt unna Oxford Street og shopping! Hotellet vårt het Mandeville hotell og ligger i området Mayfair. Siden de hotteste restaurantene og utestedene også ligger i Mayfair passet dette perfekt. Vi tok taxi fra hotellet direkte til restaurant eller utested og slapp og tilbringe et sekund i kulda. Med tanke på at vi begge hadde high heels og korte kjoler var dette en lur investering. Taxien kostet ikke så mye heller. Fra 6-8 pund en vei. Hotellet vårt hadde også den hyggeligste betjeningen som hjalp oss med det meste. Hvis du smilte fint nok fikk du til og med internet for free. Hehe, passet meg bra siden jeg skulle blogge for dere!


// Rommet som etter hvert ble fylt opp med shoppingposer, klær og rot!


// Utenfor hotellet. Er det ikke fint?


// The privat driver home. Var ikke bestandig vi tok taxi! heheh..

Denne turen gikk for det meste ut på shopping, god mat og uteliv. Ble ikke tid til så mye sightseeing, men det får jeg ta igjen en annen gang. For jeg kommer tilbake, det er helt sikkert.

Fikk du lyst til å resie til London?

15 kommentarer

Siste innlegg