Haha, awkward!

Jeg fniser som en annen fjortis her og det skremmer meg. Haha, av og til så blir jeg så tullete uten at jeg klarer å styre meg hvis dere skjønner. Eller sikkert ikke. Men uansett. I forifjor (huffameg er det virkelig så lenge siden) hadde jeg nettopp flyttet til USA og når november kom fant jeg ut at jeg ville kjøpe meg enda en Canada Goose jakke. Med litt research fram og tilbake fant jeg ut at det var en butikk i San Francisco som hadde en CG – solaris parka og jeg hadde ikke noe annet valg enn å ringe dem. Den gangen var jeg sikkert like fnisete i stemmen som i sted og jeg snakket med en fyr som het Charlie. I en periode ringte jeg og Charlie til hverandre annen hver dag fordi det var så mye styr med bestillingen min av Canada Goose jakken. Til slutt ble det nesten som jeg følte at vi kjente hverandre. Dere vet, noen ganger så finner man tonen over telefonen. Og han hadde en stemme som tilsa at han ville ha et fint utseende også. Haha, weird! I know. Uansett, teorien min om utseende hans stemte da jeg kom og plukket opp jakken. Husker faktisk jeg var litt smånervøs og måtte ha med meg pappa inn i butikken. Jeg møtte Charlie, fikk jakken min og så hørte jeg aldri noe mer igjen før i dag!


// Med tanke på november-antrekket mitt i 2010 skulle man ikke tro jeg ville trenge en Canada Goose. Haha, miss my room in California!

Da jeg i sted ringte til butikken for å bestille en ny jakke, hadde jeg helt glemt den lille “hendelsen” for to år siden. Men med en gang han fyren jeg snakket med sa navnet sitt, kom minnene tilbake. Det verste av alt var at han faktisk husket meg også. Kanskje det var noe med den intense fnisingen min, eller kanskje jeg har en minneverdig stemme. Who knows. Bare så utrolig komisk å tenke på. Han lovte han skulle prøve å skaffe en ny jakke til meg, men var ikke sikkert på om det var mulig. Canada Goose hadde visst blitt vanskeligere med årene. Jeg skulle uansett ringe tilbake på torsdag og så fikk vi ta det der i fra. Haha, føles nesten (men bare nesten) som om jeg bor i USA igjen. Ikke mye har forandret seg siden sist i alle fall.


// Den “berømte” jakken. Haha, fra nyttårsaften i San Francisco. 

By the way. Vet at mange av dere er i mot Canada Goose. Har forstått det ut i fra hva dere har kommentert hver gang jeg nevner jakkemerket. Men er utrolig fornøyd med kvaliteten på jakkene, og så kaldt som det blir i trøndelag om vinteren er det nesten nødvendig med en jakke som er laget for å tåle kulde!

11 kommentarer
    1. er faen meg ingen som TRENGER en Canada Goose jakke.. er godt mulig at de er varme, men det er ikke spesielt vanskelig å finne en jakke som er varm, UTEN at et uskyldig dyr skal bli flådd levende for å henge på hetten din.. du tenker sikkert ikke over at du bidrar til dyreplageri når du kjøper sånne jakker, men det gjør du faktisk. når jeg ser folk bruke ekte pels, da mister jeg respekten jeg har for de personene på et blunk. beklager.

    2. Sarah: Du, jeg har prøvd utallige varme vinterjakker opp gjennom årene. Men det er ingen jakker som slår Canada Goose når det kommer til varme. Det er en grunn for at jakkene er så dyre. Dessuten så produseres det bare et visst antall jakker hvert år. Dette er fordi de ikke har nok Coyote å ta av, og kan da ikke produsere jakker i det uendelige. I følge hjemmesiden deres så behandles dyrene i henhold til de Canadiske retningslinjene og de blir avlivet på en etisk måte. Hva en etisk måte går ut på, det vet ikke jeg. Men jeg tror ikke Canada Goose er verstingene når det kommer til dyreplageri.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg