Reflektert, sa du?

Kjenner jeg blir litt provosert, så jeg må bare få ut frustrasjonen min her. Jeg vet de fleste tenker at jeg helt sikkert kan noe for det selv. Siden jeg bruker en god del sminke og har en hårfarge som oser blondhet. Men jeg kan da virkelig ikke forstå hvorfor blonde jenter som bruker en del sminke automatisk blir kategorisert som mindre smart. Skulle man ikke ta seg tid til å snakke med personen før man dømmer. Man kan umulig vite hvordan en person er bare ved å se på utseende. Noen har fått sminkegenet over seg. Liker å bruke tid foran speile å pynte seg opp i kjoler og dull. Men det betyr ikke at man automatisk har mistet kunnskapsgenet. Det går an å ha en kombo av de to, I promise. Uansett, greia var den at han ene fyren ute på down town på fredag ble så overrasket over at jeg ikke var “dum”. Du er jo faktisk reflektert du, sa han til meg. Haha, vet ikke om jeg skal le eller gråte. Så begynte han å legge ut i de lange baner om at man blir ganske fordomsfull når man ser jenter som meg. Jenter som meg. Jaha, hva er galt med oss da. Det lurer jeg på. Men, det er vel lite jeg kan gjøre med disse fordommene. Skal ta på litt ekstra tyggegummifarget leppestift neste gang jeg går ut, bare til ære for deg.

Bortsett fra dette så hadde jeg det utrolig gøy ut med Torunn på fredag. Herlig å ha noen som er der for deg. Til tross for alt maset fra min side. Sleepover party og kjoler og sko som ligger strødd utover gulvet når man kommer hjem. Blir ikke bedre enn det!

Nå skal jeg bruke resten av søndagen på å forbrede meg til neste uke. Karkirurgi og lunge står på planen. Spennende. I alle fall kirurgidelen. Blir interessant å være med på en operasjon der du selv ikke er pasienten.

Har dere hatt en fin helg? ♥

11 kommentarer
    1. haha huff, tror aldri man slipper unna slike folk nei. Hvilken leppestift bruker du? Veldig fin! 🙂

    2. Du er alltid så fin! kan du skrive ett kort innlegg om status rundt det å studere medisin. Jeg har lest mange steder at det ikke er legemangel i Norge, og at lønningen er svært lav med tanke på den lande studietiden og studielån. Jeg vurderer sterkt å studere medisin, men når jeg leser om det på nettet så føles det som om alle prøver å hinte til at det ikke er noe godt valg. Litt skremmende at jeg leste et sted om at leger ikke får fast stilling før de er rundt 40 årene, syns det er så fælt og ikke motiverende hvis man skal studere så lenge også ikke få den jobben man fortjener. Lærer dere om sånt på skolen? om det faktisk ER legemangel eller ikke, og om mulighetene for jobb er så liten som mange skal ha det til? er så forvirret, fordi på vg har jeg nå valgt fag etter medisinstudiet, men hvis det virkelig ikke er smart valg å studere medisin så vil jeg mye heller studere ingeniør. Jeg er fullstendig klar over at man ikke bør velge medisin hvis man faktisk ikke er interessert, men tingen er at jeg er veldig interessert, men jeg er redd for å miste motivasjonen og lysten hvis legeyrket blir et dårligere og dårligere valg. håper du ikke misforstår, jeg har all respekt for deg som både lever livet og studerer medisin! Du er faktisk mitt forbilde <3

    3. Takk for svar! 😀 den var så fin, og med matchene neglelakk må jeg nok kjøpe dem 😉 hihi. Heldig med en så søt bestevenn 😀

    4. Blir så frustrert over slike mennesker jeg og. Har hatt flere slike episoder, men den som virkelig toppet alt var når T matte klassene på vg1 skulle ha en forelesning og alle klassene var samlet i auditoriet. Alle stod i en “kø” for å komme inn, og når jeg og venninnen min (som også er blondine) kommer inn, tar foreleseren oss forsiktig til side og sier: “dere er klar over at det bare er T-matte elevene som skal være her?” som om vi ut ifra hvordan vi så ut ikke var smarte nok til å ha vanskelig matte …

    5. Du er klar over at du velger hvordan du ser ut, og dermed også hvordan folk oppfatter deg? Og at førsteinntrykket faktisk er viktig i den jobben du går inn i…

    6. Førsteinntrykket er ikke avgjørende eller viktig i jobb som lege. Det at hun er pen og blond er ingen indikasjon på at hun dermed er mindre egnet som lege enn andre. Når man først får fast jobb som lege i norge er det fordi at man har gode nok kvalifikasjoner, ikke for hvordan man ser ut. Dette er noe alle som tenker litt forstår.

    7. Selvfølgelig er du avhengig av å bli tatt seriøst som lege! Mange leger er pene og velstelte kvinner, men man ser ordetlig ut hvis man forventer å bli sett på som profesjonell. Mener ikke å legge meg opp i hvordan Hanna ser ut på fest, mer det at man ikke kan bli sjokkert over å bli dømt etter førsteinntrykket – for det blir man!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg