Sjenkeprøve og kiling av tær!

Nå føler jeg at jeg kan alt sjenkebevillighet og hva som er lov og ikke når man skal servere, reklamere og så videre for alkohol. Dere skjønner at jeg skulle være med som støtte for Daniel som måtte ta prøven siden han jobber på et utested i helgene, og når vi kommer dit så sier han fyren som hadde ansvaret. “Er du god i engelsk?” Litt satt ut så svarer jeg, joda jeg kan vel det. Og så blir jeg plutselig satt til å være tolk for ei engelsktalende jente. Det å oversette norske begrep innenfor servicebransjen er ikke akkurat enkelt. Bevillingsmyndighet og sjenkebevilling er ikke akkurat ord jeg bruker til vanlig. Men vi klarte da og komme oss igjennom prøven tilslutt. Har i alle fall lært meg litt om de ulike reglene i forhold til akohol. Selv om jeg helt sikkert hadde klart meg uten. En litt annerledes ettermiddag i alle fall. Men er bare koselig å kunne hjelpe.

Nå sitter Daniel og kiler meg under foten, mens jeg blogger og han sitter og pjatter med farmor. Tror vi skal lage oss litt kveldsmat og så går vi hjem og legger oss. Er trøttiser begge to, så skal bli godt å snorke litt! ♥

Har dere hatt en fin dag?

5 kommentarer
    1. Hei Hannaaaa! Lenge siden sist! Du har klipt deg, det kledde deg skikkelig! 🙂 <3 Godt å lese bloggen din igjen! Hvordan går det med medisinstudiet? Jeg ser på den youtube-videoen om medisin (del 3) nesten hele tiden! Forresten, jeg har slettet bloggen min.. Hanna, kunne du poste den gamle headeren, med USA bilder i bakgrunnen? Jeg tror du holdt noe i hånda også! Tiden flyr ..
      Ha en fin ferie HANNA, nyt sola!
      Klem,
      Nirmala

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg