Søndagstema – how to get over a guy

Det er søndag, og på tide med et nytt tema. Jeg har kjæresten liggende “sovende” ved siden av meg, mens jeg skal prøve å være litt kreative for dere. Kanskje ikke det beste tema å skrive om, mens min kjære ligger i armkroken, men siden jeg fikk en liten request forrige uke, skal jeg prøve å skrive noe fornuftig om hvordan man skal klare å komme over en gutt! Da jeg spurte om Daniel sine meninger i sted om hvordan han ville komme over en jente sa han bare. “Det er da lett. Man bare setter seg over og kommer!” Hahah! Huff, jeg dør..

Jeg regner med de fleste reagerer forskjellige når det kommer til et brudd. Og hvordan man reagerer er vel avhengig av hvilket type brudd det er snakk om. Har man vært sammen i over flere år, er det vel vanskeligere å komme over noen enn om man har vært sammen i en liten måned. Uansett lengde på forholdet og hvordan det hele skjedde så er en ting sikkert. Og det er at det å ha kjærlighetssorg er noe dritt! Når jeg tenker tilbake selv på da jeg selv var mindre, husker jeg at det føltes ut som verdens undergang hvis gutten du likte ikke likte deg tilbake. Man føler seg også så sårbar når man gir bort hjerte sitt, og så får man et knust hjerte tilbake.

Det finnes utrolig mange ting man kan gjøre for å prøve å glemme. Jeg husker en gang jeg og Borghild dro på en badestrand for at jeg skulle komme over gutten jeg likte og som dessverre ikke viste de samme følelsene tilbake. Vi hadde med oss en liste hvor vi hadde skrevet ned negative ting og ting jeg ikke likte med han. For hvert punkt på listen så måtte vi gå et skritt ut i det iskalde vannet og tilslutt hadde vi vann langt opp mot magen. Idéen var at for hver gang jeg nå skulle finne på å tenke på han, skulle jeg forbinde det hele med det iskalde vannet og glemme han lettere. Om det funket? Joda, jeg tror det hjalp litt på, og den dag i dag må jeg nesten bare le litt for at jeg følte at hele verden hadde gått i tusen knas.

Så, hva skal man da gjøre om man har fått kjærlighetssorg, hjerte sitt knust eller blitt dumpet på den verst tenkelige måten? Det er vel egentlig ganske opp til hver enkelt og hva som fungerer for dem, men jeg tror det finnes noen punkter som kan hjelpe oss alle. Det viktigste i begynnelsen er å prøve å akseptere det som har skjedd. Innrøm for deg selv at det er virkelig slutt og gråt så mye at du kunne fylt opp en vaskebøtte. Jeg tror ikke det er lurt å holde følelsene inne, og tenke at jeg skal i alle fall ikke ofre en tåre for deg. Det er sunt å gråte og synes synd på seg selv. Bare ikke la det pågå i flere uker og måneder. Få også venninner til å komme over og snakk mye “dritt” om han slik at du føler deg litt bedre i et sekund eller to. Spise masse is og le av de dumme uvanene hans kan vel også hjelpe litt på. Husker jeg og Torunn planla og lage en pappfigur en gang som vi skulle kjøre over med en gressklipper! Haha, man kan si at han gutten ikke haddet behandlet en av oss så særlig bra. Vi ler i alle fall masse av ideen våres i dag.

Etter at de første dagene er over og man begynner å komme tilbake til hverdagen og savnet begynner å trå inn, tror jeg det er viktig å finne noe å holde seg opptatt med. Det er ikke til å unngå at tankene dine vil vandre til å tenke på han hvis man kjeder seg, og da må man ha noe som kan okkuperer tankene. Kanskje det hjelper å jobbe ekstra mye, være med venner 24/7, finne seg en ny hobby eller et eller annet. Selv ville jeg nok brukt litt tid på å redekorere leiligheten og kvitte meg (gjemme unna) ting, dufter, klær og så videre som minner meg om ham. Og den største okkupasjonen man kan finne seg er en rebound guy! Det høres litt forferdelig ut at man skal hoppe fra det ene forholdet til det neste, men det fungerer faktisk å få litt oppmerksomhet fra andre gutter. En gutt som kanskje får deg til å le og smile igjen, og som kan fortelle deg at han syns du er vakker er et pluss i slike sammenhenger. Dette skal ikke være et nytt og seriøst forhold, men bare noe som kan få tankene dine over på noe annet.

Jeg er som sagt ikke noen ekspert på dette område, men håper jeg har klart å komme med noe fornuftig og kanskje noen morsomme ideer. Det viktigste er vel å gi det hele tid. Går det lang nok tid, så vil man se lysere på verden og glemme de koselige stundene man trodde at man ikke kunne leve uten.

Hva tenker dere om dette?
Har dere noen andre tips å komme med? 

10 kommentarer
    1. Kjempe bra skrevet, du kom me mange fine tips her. Kanskje hviss man har noen bilder av deg og kjæresten, så klipper du ut kjæresten så det blir bare deg i gjen????

    2. Tusen takk for at du hadde dette som søndagstema. Ble i bedre humør av å lese dette, og kjempebra tips! 🙂

    3. Du svarer meg faktisk uten at jeg trenger å mase. Jeg er positivt overrasket. 😀
      Tydeligvis “You only live once”, noe fjortisene sier hele tiden, ifg. vår søster.
      Ja, det skal du ha. Du er en kilde for latter. 😉

    4. Det beste er vel å ta tiden til hjelp, og trøste seg med at det alltid er en grunn til at det ble slutt. Om det var du som ble lei- eller han. Da er det jo ikke godt nok uansett? 🙂 Og gode venner, massevis av funtime er virkelig den beste kuren! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg