A kiss from Berlin

Selv om vi kom hjem fra Berlin i går, har jeg masse mer Berlinstuff å dele med dere, så man er ikke ferdig helt enda. Man rekker ikke å blogge om alt som skjer når man er ute på reise, og faktisk skal oppleve noe å blogge om, så da får det komme litt i ettertid. Siden det bare var meg og Daniel så ble det ikke så mye uteliv på oss i Berlin. Tror D var ganske gira, mens jeg fortsatt er litt skeptisk til alkohol etter at jeg endte på en snurr her forleden dag. Så derfor ble det ikke noe crazy, party ferie, men mer en morsom vandre rundt i gatene på kveldstid og le av alt og ingenting ferie. 


// I baren på hotellet. Var egentlig ganske koselig der.


Utenfor hotellet hvor Daniel bestandig måtte ta bilder av meg. Haha, gjett om han var lei til slutt. Har på meg genser og skinnjakke fra Gina Tricot, skjørt fra Zara, smykke fra HM, veske Louis Vuitton og sko fra nelly


// In my purse aka louis-louis ♥

Den første kvelden havnet vi som sagt på en strippeklubb, og det var da forsåvidt greit. Neste dag skulle vi prøve å utforske utelivet i Berlin med det var jammen ingen enkel sak. Siden vi ikke hadde gjort så mye research på forhånd spurte vi folkene nede i resepsjonen om råd. De sendte oss til et område (alexanderplatz, som tydeligvis skulle være plassen å gå for litt action). Men jeg tror vi må ha helt forskjellig oppfatning om hva folkeliv går ut på, for det var ikke et menneske å se når vi kom fram. Så der stod vi da, klokken tolv en mandagskveld og hadde ingen anelse om hvor vi skulle gjøre av oss. Etter litt gåing ser vi plutselig noen neonlys og tenker, “Yes, endelig litt liv”. Det var en form for bar som skulle etterligne en strand eller noe. Men da vi ikke fikk lov til å betale med kort og dørvakten som jobbet der ikke visste når de stengte, dro vi videre.

Vi møtte noen andre som anbefalte et utested som het matrix, og tok en taxi dit. Først måtte vi bare innom minibanken hvor det så fint lå en uteligger og sov. Da vi kom fram på matrix var det i alle fall god stemning, men de fleste var for fulle til å tenke på noe annet enn seg selv. Eller så er det bare tyskerne som er veldig lite imøtekommende. (Kanskje litt som oss nordmenn på byen). Uansett hvor jeg og Daniel har vært hen i Berlin blir vi møtt med surhet og blikk i bakken. Da vi var i Paris for noen måneder siden var alle så imøtekommende og trivelige, mens menneskene i Berlin har vært helt annerledes. Vi har nå uansett kost oss kjempemasse, så har ingenting å klage på.


// ZzzzZ


// Haha, ikke spørr.

3 kommentarer
    1. Berlin er en helt fantastisk by! Var der med klassa! Men sykt mye rart der, ble forfulgt av gamle menn og fullt av prostituerte overalt :S

    2. Berlin er litt spesielt egentlig, jeg har litt samme opplevelse som dere. Når jeg var i München opplevde jeg derimot det helt motsatte, der var folk veldig hyggelige og imøtekommende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg