having fun at the zoo

Tenkte å poste et lite Berlin innslag for å drømme meg litt bort nå som sommerjobben er begynt og de late feriedagene er over. Da vi kom til Berlin sendte jeg Daniel ned i resepsjonen for å forhøre seg om hvor de stedene søskenbarnet mitt hadde anbefalt oss å gå til, lå hen. Han hadde med seg en liste med masse ukjente navn, og kom gladelig tilbake til rommet og kunne fortelle meg at vi skulle til en dyrepark. Daniel var såå gira for at han skulle få hilse på familien sin (hehe, nå får du igjen ♥) og jeg gledet meg til å se elefantene. Berlin zoologischer garten har over 14000 dyr og ble åpnet på 1800-tallet. Ganske sweet å tenke på. Det var veldig koselig å vandre hånd i hånd med kjæresten sin, sola som skinte og vakre omgivelser. Det som ikke var like koselig derimot var at alle dyrene så veldig nedfor og lei seg ut. De bare lå der, og de fleste (uten elefantene) var ganske livløse. Har egentlig ikke tenkt så mye over det før, men etter besøket i Berlin så er jeg ganske i mot det å sette dyrene i bur. I alle fall når alle så lei seg ut. Hehe. Uansett, ble mange kule bilder fra dagen da. Her er en titt.


// Frokost ute i sola


// Akkurat ankommet og er iger etter å se alle dyrene.


// Monkeyface!


// Finingen min ♥


// Haha, elefantkos!


// Daniels yndlingsuttrykk i løpet av turen. Han var så sleepy!


// Make a pose


// Sliten etter en lang dag, og lunsjer før vi drar hjem og ordner oss for kvelden.

Har dere vært i dyrehage før?

9 kommentarer
    1. Er enig med deg i det om å sette dyrene i bur, det er jo ville dyr som bør være frie og i sitt naturlige miljø. Men det er jo noen dyreparker som jobber med utrydningstruede dyr, slik at de skal få barn å bli flere. Noen arter finnes jo bare i dyreparker og er desverre utryddet i naturen. Har vært i ihvertfall to dyreparker der de jobber for å utvide antallet av spesielle arter, og det føler jeg er bra. ; )

    2. Det hørtes jo skikkelig trist ut at dyrene så lei seg ut 🙁 Det har jeg enten aldri tenkt over før eller aldri lagt merke til. Og har vært i mange dyreparker opp gjennom årene!

    3. Håper du forstår at dyr ikke har samme mulighet til å uttrykke følelser som oss gjennom ansiktet, så om de ser triste ut betyr ikke nødvendigvis det at de er det. Samtidig, så ser det ut som det var en veldig varm dag, og da er det klart at de blir slitne. De går jo rundt i pelskåpe 24/7. Ikke bekymre deg, de dyrene der har det bedre enn mange andre.
      Mange dyrs naturlige habitat utgjør en stor trussel for dem, og de har ikke (i motsetning til dyrene i bur) mulighet til å bli undersøkt av veterinær-spesialister når de blir syke eller skadde. Samtidig, som sagt i tidligere kommentarer, så er det en flott mulighet til å ivareta de skapningene som kanskje er på kanten av utrydding.
      Sier som IF-reklamen: Don’t you worry about a thing. (:
      Om noe så burde du heller bekymre deg for dyrene i sirkusbransjen, eller måten dyrene du putter i munnen daglig, blir behandlet, for de har det IKKE bra.
      Ha en fin dag videre!

    4. Kjempe fine bilder, fin løve.
      Helt enig med deg i det med dyreparken. Jeg var i tenerife på dyrepark, og alle dyrene lå der bare i sola og så lei seg ut og deppa. Jeg var i en dyrepark i Paris en gang, der var det trist. De hadde bittesmå bur og de så triste ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg