søndagstema – my brothers friends

Nå begynner det å bli en stund siden sist søndagstema. Det går litt i bølger dette her. Noen søndager er det og andre ikke. Grunnen er vel rett og slett tid. De helgene jeg er bortreist eller har besøk strekker det som regel ikke til å bruke 2-3 timer på et innlegg. Og så er det ikke bestandig jeg har et tema å komme med. Har holdt på siden i høst nå, så begynner å bli litt mindre tema å velge mellom. Men i dag har jeg i alle fall en ide, og det er det uungåelige tema, storebrors kjekke guttevenner! Alle de som har en storebror kan vel kjenne seg igjen i det at storebror har kjekke guttevenner og for en jente er det veldig lett å bli betatt av dem alle sammen. De er eldre, kule og massevis av livserfaring. Hvis man ikke har en storebror selv så gjelder vel det samme prinsippet for venninen din sin storebror. Han har sikkert like kjekke kompiser som du og vennina di kan fnise over.

Det første tilfellet jeg husker er fra da jeg var så lita at pappa fortsatt pusset tennene mine og vasket meg for kvelden. Hver gang pleide han å synge tordivelen og flua for meg, bare bytte ut navnet mitt med en av kompisene til storebror. Jeg husker jeg syns det var så gøy, for han kompisen var så.. Ja, jeg vet ikke hva mini-meg syns om han egentlig. Husker bare jeg smilte og lo, men samtidig syns det var superflaut siden pappa hadde ferska min lille forelskelse. Neste gang det skjedde var det mer “alvorlig”. Jeg hadde blitt fjortis og var superbetatt av Krizzo som han ble kalt på den tiden. Haha, jeg dør litt innvendig når jeg tenker på det nå. Husker vi skrev koz og klemz på msn til hverandre. Han kjøpte meg både bursdagsgave og Valentinesgave og jeg fikk bestandig sitte på fange når har var på besøk hos storebror. Husker jeg var så stolt for at en kompisen av broren min hadde gitt meg oppmerksomhet. Der og da kunne det vel ikke ha blitt bedre.

// Slik så jeg faktisk ut da jeg og Krizzo var på fløtern. Haha, jeg hadde kreppa hår. KREPPA! Ikke spør hva jeg har på meg og hvorfor det oser neonrosa av armene og ørene mine. Men rommet til storebror, der klarte jeg å komme meg inn alikevel! (ps jeg er fjorten år her. Just sayin)

Neste gang var det vel ikke en like heldig hendelse. Jeg var betatt, men den kjekke kompisen så vel bare på meg som en lita lillesøster. Ble i alle fall ikke noe dans på røde roser her. Selv trodde jeg at jeg holdt hele denne lille betattheten helt for meg selv. Men da jeg møtte på samme person en god del år senere, kunne han fint fortelle meg at han hadde forstått hele greia. “Du var jo så forelsket i meg når du var mindre Hanna! hahah”. Selv benektet jeg det hele og smilte lurt. Jeg kan vel ikke noe for hva alle hormonene i ungdomsskoletida fikk meg til å gjøre.

//How could he resist me? Haha, frøken 16åring.

Tror jeg har kommet med nok eksempler nå, selv om det faktisk er enda flere å ta av. Husker jeg og Borghild laget ringetoner om Ta-ram-tam-tam i trappeoppgangen på videregående og jeg og Tone som sang kjærlighetssanger fra Grease CDen min til min utkårete som satt på naborommet og spilte data sammen med de andre gutta. Lurer på om han noen gang skjønte at det var til ham. Hvorfor man så lett blir betatt av storebror sine venner vet jeg ikke, men jeg kan i alle fall skrive under på at det skjer. Det er vel noe med at storebror er en trygg person, og da blir vennene hans automatisk godkjent de og. Og når man er liten og ikke gammel nok til å dra på fest, og syns guttene i klassen er superkjedelige, hvor skal man ellers finne gutter å forelske seg i da? Da er storebror sitt gutterom, som er fylt opp med eldre gutter, en gylden mulighet man ikke kan la være å fristes av.

// Ta-ram-tam-tam og meg. Jøye meg, det er lenge siden..

Har noen av dere vært betatt av storebror sine kompiser?

9 kommentarer

Siste innlegg