Flau, flauere, Hanna!

Tenkte å svare videre på spørsmålsrunden fra i fjor (haha), og så fant jeg et spørsmål det kunne være litt interessant å svare på. Mari skrev:

Jeg har tenkt en del på dette spørsmålet og jeg kan både svare ja og nei. Noen ting, som kanskje allmennheten syns det er flaut å snakke om i all åpenhet, babler jeg i vei om og kjører på uten å tenke at dette er kanskje et sårt tema for noen. Tror gjennom oppveksten min har jeg har blitt immun eller det faller meg helt naturlig inn, å prate om tema som andre syns er på kanten eller flaut. Ta foreksempel seksuelletema som kjønnssykdommer, prevensjon, samleie og så videre. Siden jeg var tenåring har jeg hørt at man må ikke kysse for mange gutter for da er sjangsen stor for å få herpes. Ved middagsbordet kan man diskutere de rareste ting, og viktigheten med prevensjon mot graviditet og kjønnssykdommer er noe jeg har hørt mye om. Ja, dere skjønner tegninga. De fleste syns kanskje slike ting er flaut å diskutere med familien, mens her er det nesten en vanesak.

Sier jeg noe dumt, eller gjør noe som andre ville tenkt. (shit, det var flaut). Bruker jeg heller ikke å bry meg så mye. Spesielt hvis jeg sier noe som jeg kanskje ikke burde sagt. Som det visst jeg skal “brife” med geografikunnskapene mine. De er så dårlige at det burde vært flaut. Men får jeg et åpenbart spørsmål jeg burde visst svaret på, og svarer feil, tenker jeg som så at jeg kan så mye annet her i livet at litt feil i geografien kan jeg vel ha.

Ting jeg derimot syns er flaut, er ting som andre igjen syns er helt naturlig (tror jeg). Jeg har to helt sære flauheter, som det nesten er litt flaut å dele med dere. Hehe. For det første klarer jeg ikke å spise noe blant andre hvis en annen person spiser det samme som meg. Weird? I know. La oss ta en hendelse her like etter jul. Vi hadde mikroskopi på skolen og i pausen var jeg så sulten at jeg kunne spist en ku. Jeg hadde en yoghurt fra Tine i veska, men da jeg sa at naboen satt og spiste på den samme grønne yoghurten jeg skulle til å spise, måtte jeg la vær. Haha, vet ikke hvorfor, men noe inne i meg syns det er så flaut. Så da måtte jeg vente til timen var over og spise yoghurthen min et annet sted.

Den andre tingen jeg hater å gjøre i offentligheten er å gå rundt med koffert! Jeg liker det rett og slett ikke, og blir flau når jeg sprader rundt med en plastdings etter meg på gata. Det verste er at en koffert man triller lager så mye lyd, at de fleste vil legge merke til deg. Det å bli flau over noe så naturlig som å gå rundt med en koffert passer ikke akkurat helt inn i livet mitt. Jeg vil si at jeg reiser en god del når jeg har tid, og på reisen er kofferten en ganske viktig del. Haha. Ironisk, men sant. Koffertflauheten må jeg vel bare tråsse. Kanskje hvis jeg kjøper meg en LV-koffert så hadde det vært andre boller. Men det blir vel ikke før en gang i fremtiden!

For å oppsummere så tror jeg spørsmålet har to svar. I noen tilfeller kan jeg være skikkelig flau, mens i andre skulle jeg kanskje hatt litt flauhet tilstede. Men hvis jeg absolutt måtte svare noe så heller jeg nok mer mot en ikke-flau-type enn en flau type.

Er dere flau?

6 kommentarer
    1. haha så herlig! Koffertflau 😉 Jeg blir flau, eller egentlig ikke flau men bare sånn ille til mote hvis jeg er i en folkemengde (type kantine) og greier å rase ned noe eller noe sånn.. Liksom når all eyes er på meg, det er virkelig ubevemt.. Litt det samme greia med scener, mikrofoner, spise alene i offentlighet.. haha alle bare slutt å se på meg liksom 😉 Ikke noe innbilsk eller noe, bare litt sånn der man får angst av 😉 helt normalt 😉

    2. Haha, er så enig med det koffertgreiene! Spesielt siden kofferten min er rosa. Det gjør ikke akkurat saken bedre 😉
      Synes btw at kommentaren ovenfor var litt upassende, men det er en helt annen sak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg