Søndagstema – skuffelse

Dere vet den følelsen man får når man har brukt timesvis på å gjøre noe hyggelig for noen andre, og når man endelig kommer til stykke, gleder seg til å se reaksjonen og sitter med et håp om at dette skal bli vidunderlig. Så får man ingen reaksjon fra motparten. Personen bryr seg kanskje ikke på samme måte som du gjør, ser ikke det morsomme i det, eller tenker kanskje rett og slett annerledes enn det du gjør. Den følelsen man sitter igjen med da, skuffelse, er noe av det kjipeste jeg vet.

Selv er jeg ikke noe bedre. Vet at jeg har skuffet andre før. Den gangen jeg ditchet en spadag med en person jeg bryr meg mye om, for å dra på en meningsløs date som bare endte i et eventyr som ikke hadde noe happy ending. Det er en dag jeg angrer litt på. Å komme hjem å vite at jeg hadde skuffet noen, bare så jeg kunne få å være sammen med en gutt, var ikke en spesielt morsom følelse. Men om ikke noe godt kom ut av det den gangen, vet jeg at jeg selv har lært noe av det nå. Man må ikke ta andres følelser for gitt, og ikke fokuser for mye på seg selv. Kommer som regel ikke noe godt ut av det.

Selv føler jeg at jeg har opplevd en god del skuffelse. Kanskje ikke av den alvorlige typen, hvis man kan kategorisere det inn i grad av skuffelse, men en type som ikke er noe gøy å oppleve. Har blitt skuffet av venner, gutter, familie og fremmede. Men det er vel ikke så mye man kan gjøre med det. Det er vel en del av det å være menneske. Det å ha muligheten til å skuffe noen andre.

Grunnen til at jeg skriver alt dette her er vel for å få ut en del av meg selv, som jeg føler har vært litt innestengt. Hvor lenge vil jeg ikke si så mye om. Men det kan være alt fra uker, måneder, år til timer, minutter, sekunder. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det ut heller. Vet bare at jeg føler meg ganske skuffet. Hvordan det ble sånn, vet jeg ikke. Verden er merkelig. Jeg vil så gjerne ha svar på hvorfor alt blir sånn det blir, men av og til må man vel bare nøye seg med det å ikke vite. Det å være skuffet forandrer i alle fall en god del. Jeg har lyst til å skrike, men holder alt inne i meg. Jeg har lyst til å være sint, men putter på et ytre smil og later som ingenting. Det verste er når jeg skal prøve å være sint, men så får personen meg til å smile og da er jeg solgt. Da er det som om jeg glemmer hele greia. Hvorfor jeg gjør dette. Det er et godt spørsmål. Men jeg vil vel ikke være en skuffelse for noen andre.


Hvorfor jeg skriver alt dette vet jeg ikke. Men på en måte er det litt godt å få det ut av systemet. Kanskje det får meg til å tenke på ting på en helt annen måte og jeg finner en løsning på det jeg lurer på. En ting er i alle fall sikkert og det er at jeg er lei av at mennesker skuffer meg. Kanskje jeg burde bli klarer på å si i fra hva jeg egentlig vil. Vi får se hva det blir til tilslutt. Man kommer i alle fall ingen vei hvis man ikke tar saken i egne hender, og prøver å fikse det som er feil.

Blitt skuffet av noen i det siste?

9 kommentarer
    1. Har blitt skuffet en del etter at jeg begynte på ungdomsskolen.. Elsker alle de søndagstemaene du har skrevet! Tror mange er enig i det du skriver! 🙂

    2. Har følt mye av det du beskriver her. Det første stakk midt i her.. Jeg er den som gjør veldig mye for andre, men får sjeldent noe tilbake, av og til kan det hende jeg får gode ord for det jeg gjør, men det er heller ikke ofte. Jeg er lei av og ikke få noe tilbake for alt det gode jeg gir. Ord, gaver, tanker, smil. Men jeg fortsetter jeg, har ikke tenkt å blitt en grinebiter fordi. Jeg er bare _litt lei av at jeg skal være den som tenker på andre hele tiden, og ingen tenker på meg.

    3. Siri: En ting er i alle fall sikkert og det er at du gjør en god gjerning for andre! Er kjipt når andre ikke ser det hyggelige man prøver å gjøre for dem. Eller de ser det vel, men de tar det nok bare for gitt. Og, det irriterer meg. Å bli tatt litt for gitt. Uansett, bra at du fortsetter å spre positivitet og glede da! Det gjør i alle fall verden til en bedre plass ^^,

    4. Uff ja.
      Følelsen av å bli tatt for gitt har jeg fått fra en tidligere (?) venninne. Det er så kjipt.

    5. ligger mye i det du skriver, du er kjempeflink 🙂 blitt skuffet over en person mange ganger, problemet er når det er en du liker veldig godt tilgir du lett, men glemmer ikke… jeg er for snill, og liker denne personen for godt til å tørr å bli sur for ting. arg, hater skuffelser mer enn noe annet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg