Pariiis!

Gjett hvem som nettopp bestilte en romantisk tur for to til Paris da?! Iih, jeg gleder meg sånn at det nesten bobler over. Tror det blir godt å komme litt bort i fra snø og sludd i Trondheim og nyte noen herlige dager i Paris. Nesten så jeg ikke klarer å vente. Har ikke vært i Paris siden jeg var liten jente, eller jeg var kanskje 13-14 år, men husker ikke så mye av det. Så det er på høy tid at jeg reiser tilbake! Shopping, champagne og romantiske spaserturer i Paris’ gater. Ah, kan det bli bedre? Vi reiser helgen 16. til 18. mars og da skal det bli godt med en velfortjent ferie. Vi bestilte hotell gjennom hotels.com som jeg syns hadde fine priser og gode tilbud. Vi skal bo på dette hotellrommet her og jeg forsikret meg om at det var gratis internettilgang slik at dere også kan bli med på reisen! Whoho, dette blir bra. 

Nå må jeg bare trylle frem franskkunskapene mine og så er jeg klar for å reise. Har ikke snakket fransk siden andre klasse på videregående, så det kan bli en liten utfordring. Husker fransklæreren vår var så opptatt av at vi skulle lære å bestille mat på restaurant, spørre om veien og forklare at man er fra Norge. Haha, tror nesten jeg bare husker sistnevnte. Om ikke annet kan jeg si Bonjour til alle jeg møter og smile et sukkersøtt smil! Yesda!


Noen som har fine Paristips å komme med?

17 kommentarer
    1. Je parler francais comme une vache espagnole! Eller noe i den duren… Betyr iallefall “jeg snakker fransk som ei spansk ku” Si det du, så slipper du sikkert å si noe mer 😛
      God tur! 😀

    2. OOJ, det er da jeg og vennina mi også skal reise til Paris! :O 😀 Dagen etter 18 års bursdagen min som er 15, så vi tenkte vi ville feire det i Paris 🙂 Ennå ikke valgt hotell, har et lavt budsjett ;D hehe 🙂 Kos dere i Paris dere og daa!! :))

    3. Eneste tipset mitt er at i Paris burde du lukke vesken din siden de som stjeler der er helt syke på det. De stikker bare hånda nedi vesken og tar hva de får tak i og løper som f***! Ikke skriv under på sånne skjemaer folk kommer med, du blir rundlurt (!!).
      Ellers så er Paris en skikkelig vakker by, og jeg håper du får en helt fantastisk tur!

    4. Så heldig! Skal dit selv 4.-7. mai, men for 3. gang på ett år, så besøker Paris ofte! Ser du skal bo ved Gare de Lyon – togstasjonen, så første tips er å ta RER/tog fra flyplassen til GdL. Sparer masse på taxi + at det går mye fortere. Taxituren inn til Paris kaster man bort mye tid på, hvertfall i fredagsrushet. Ellers: Sjekk ut tripadvisor sine sider – og for en maksimal, parisisk (kan man si det?) opplevelse; IKKE gå kun til turiststeder. Ta metro – kjøp en “carnet” (en “bok” med metrobilletter) til en rimelig penge. Ta metro til Galeries Lafayette, men her er det MANGE mennesker, så vær tidlig ute. Et shoppingmekka, men veeldig dyrt. Ikke gå etter “top voted” restauranter – søk etter restaurantene som ikke er midt i smørøyet, da finner du ordentlige franske restauranter, med god mat. Kos deg masse!

    5. ahh husker når jeg var der ifjor.. guud så vakkert det er der!
      og det er jo tros alt kjærlighetens by:) – kos dere masse:-D

    6. Har selv vært i Paris 8 ganger,er veldig fint der!!
      Du MÅ gå opp i toppen av Eifeltornet….
      Fra “Parc de la villette” går det kanalbåter gjennom byen til “place de la bastille”. Det annbefaler jeg sterkt,stste delen går litt under bakken også. Den reisen er veldig fin.
      “Parc de luxemburg” er også utrolig fin,noe du må stikke innom♥
      Elsker bloggen din!!

    7. Skal til Paris i morgen jeg 😀 Gleder meg masse… kan sikkert anbefale noen steder å dra til, butikker, resturanter osv når jeg kommer tilbake 🙂

    8. La Vallée Village er en av Paris’s beste outlet malls. Du kan være heldig og finne masse billigt, men kan også være dyrt. Garantert billigere enn selve Paris by vertfall 🙂 La Vallée Village ligger i samme bydel som Disneyland.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg