Søndagstema – players!

For noen uker siden fikk jeg en mail av søte Renate som hadde et godt forslag til et søndagstema jeg burde skrive. Hun lurte på om jeg ikke kunne skrive et innlegg om playere, og det kan jeg veldig gjerne gjøre. Føler jeg har opplevd en dose playing i løpet av livet hvor både jeg og venninnene mine har vært offeret. Får at ingen skal skjønne hvem jeg refererer til så må jeg kanskje skrive litt i koder og gjøre om på settingen. Men samtidig så burde egentlig alle guttene der ute som har såret meg eller mine venner, fått en dose ydmykelse på bloggen, så kanskje de lærer til neste gang!


De fleste gutter har vel en liten player i seg, og etter min erfaring så er det verre hvor yngre man er. Da skal man tøffe seg for kompisene, utnytte de stakkars, håpefulle jentene og gi litt faen i verden. Forresten så trenger ikke dette å bare gjelde gutter. Det finnes nok en god del jenter som gjør det samme også, men de er ikke dagens hovedfokus. Uansett, gutter som player jenter. Det første som popper opp i hodet mitt er samvittighet. Hvordan har disse guttene samvittighet til å lure så mange jenter? Late som om de bryr seg, og så ler de egentlig bak ryggen hennes når dagen er omme.

Jeg skjønner det ikke. Og tror ikke jeg kommer til å skjønne det heller. Han kan være den snilleste og kjekkeste gutten du kjenner. Han gir deg bestandig komplimenter og hvisker søte ting i øret ditt. Kaller deg baby og får deg til å føle deg spesiell. Samtidig som alt dette skjer, gjør han akkurat det samme mot en annen uvitende jente og lurer dere begge to trill rundt. Får deg til å ha troen på noe som bare er en løgn. Bah, jeg blir irritert bare av tanken.

Det verste er at jenta som er fanget i denne løgnen ikke skjønner noen ting. Eller, kanskje hun skjønner det, men gutten er “såå” kjekk at hun fortrenger de tydelige tegnene på at her er det noe som ikke stemmer. Selv har jeg et godt eksempel på dette. Jeg ble betatt av en fyr, og her snakker vi skikkelig betatt. Hadde han bedt meg om kjøre flere timer midt på mørke natta bare for at han ville ha godis, så hadde jeg sikkert gjort det. Han hadde en rar kontroll over meg, og jeg var villig til å gjøre det meste for at han skulle fortsette å like meg. Da vi møttes sa han de fineste ting til meg, fikk meg til å føle meg spesiell og var så kul atte. Jeg levde i en liten boble, der jeg ikke skjønte at denne fyren egentlig bare ville utnytte meg. Jeg var nok ikke den eneste jenta han fikk til å føle seg spesiell, og jeg burde kanskje skjønt tegninga da han bare kunne møtes når han selv hadde lyst og tid.

Jeg syns det er rart å tenke på at jeg kunne gå på noe sånt. Jeg bruker som regel å sette reglene, ikke følge etter som en liten hundevalp! Men før man vet ordet av det har man rotet seg borte i noe man skulle ha holdt seg unna. Men hvordan skal man klare å holde seg unna disse guttene som player jenter. Det er et godt spørsmål. De er som regel bad boys, kjekke og selvtillit til tusen, og av en eller annen dum grunn så er det disse guttene vi tiltrekkes av. Han vet han kan få hvem han vil, og han lever opp til ryktet sitt også. Jentene som “får” han vil være så stolte at de tillater at de blir som en liten skygge i forhold og nesten mister verdigheten sin. Og det er her man kan gjøre en forskjell.

Selv om det er vanskelig, og det er lett å gå i fella, så må man heller være den jenta som faktisk sa nei. Den jenta han aldri fikk, og som han kommer til å erge seg grønn over at aviste han. Håper alle dere søte blogglesere kommer til å bli den jenta, eller kanskje dere allerede er henne! Det ville i alle fall gjort meg stolt! Gi han en skikkelig “dunk i magen” for alle oss andre som en gang i løpet av livet har blitt lurt, grått seg til søvn og følt seg skikkelig dum!


Må bare si at dette innlegget gikk over fra å være et søndagstema til å bli et skikkelig sint innlegg om gutter! Haha, skulle nesten tro jeg hadde en indre irritasjon som plutselig ble sluppet løs. Og det har jeg kanskje også. Ikke at jeg har opplevd det selv så mange ganger, men har sett så mange tilfeller der andre har blitt såret og det gjør meg virkelig sint! Heldigvis så vokser de fleste opp og blir skikkelige gutter, eller burde jeg kanskje skrive menn. Og på en annen måte så skjønner jeg at det er gøy å eksperimentere når man er ung, bare ikke gjør det på andres bekostning så skal jeg bli fornøyd!

Hva tenker dere rundt dette?
Blitt lurt av en gutt før? 

20 kommentarer
    1. Kunne ikke passet bedre med dette tema i dag! Da jeg på fredag overrasket gutten jeg liker mer enn alt, kom til han på kvelden etter jeg hadde vært byen, og jammen hadde ikke den andre jenta han player tenkt samme tanken. Så der møttes vi, alle tre, på soverommet til en gutt som desperat lette etter det berømte hullet i bakken man kan synke ned i. Og gjett om jeg og den andre jenta satte han på plass, godt vi jenter kan stå sammen!:)

    2. Tusen takk för dette inlegg!! 🙂 Föler meg igjen i allt du skrev og har akkrurat blitt behandlet av en gutt sån som du skrev!! Eg var såå förelsket i ham! Og det hjelper att lese att andre varit med om samme ting 🙂 Elsker bloggen din!! ;)Klem Therese

    3. Haha, kom på en historie der hvor jeg og bestevenninna mi lurte eksen hennes til å bli sammen med meg. (han er av typen veldig player), så vi fant ut det at jeg skulle playe han tilbake, bare for å ta igjen. Følte meg veeeeldig flink som klarte det, men jeg kjente ikke gutten i det hele tatt, ikke hadde jeg møtt han før, så jeg satt og spurte bestevenninna mi om hva jeg skulle si til han hele tida. Mens jeg og hu lata som om vi krangla som bare det på face, fordi jeg og han var sammen.
      Detta skjedde rett før sommerferien var slutt, så bestevenninna mi skulle kunne le seg skakk av han.
      Nå går både jeg og han på 1. vgs og han har skjerpa seg, takk og lov for det! 🙂

    4. Jeg ble det så grundig også, ente jo med at vi ble sammen. Men mens han var sammen med meg, så var han på masse andre jenter i tillegg. Men jeg var jo så forelsket at jeg ikke så tegnene, etter to år med av og på og bare tull med at han var på andre også, så fikk jeg nok! Jeg sa at han kunne dra til en viss plass, og nå har jeg det så bra. Jeg har endelig fått tilbake verdigheten min! Han er i ettertid drit sur på meg, men kunne ikke brydd meg mindre etter to år med dritt på min bekostning.
      Kjempe bra innlegg!

    5. Kjempebra, Hanna! Slike gutter er så fæle, men så utrolig vanskelig å komme over.. skjønner ikke hvorfor det alltid skal være sånn? Gutter altså!
      🙂

    6. Ja har desverre det :/ Jeg har blitt den jenta som nå er litt mer oppmerksom på gutter jeg blir dødsforelska i. Elsker bloggen din Hanna, du skriver så utrolig bra!

    7. Ja, har nok det. Og etter det har jeg vært, eller iallefall prøvd å vært skikkelig “hard to get” For om jeg avvis han, og han gir opp. Så vet man jo hvordan man er, men om jeg avvis han og han prøver enda å kjempe og kjemper hardere for å få meg, så er han ikke en player. Liker virkelig ikke playere, synes det er unødvendig og leke med en jentes følelser som om det sku vært en sprettball.

    8. Jeg hater gutter som gjør sånn! aldri skjønt poenget med å late som om man vil noe noe som man egentlig ikke vil. Kan de ikke bare gjøre det klart på forhånd hva de er interessert i? Og om den andre parten ikke er enig, så går man videre. Da blir ingen såret.
      Har vel blitt lurt selv vel.. Føles iaf sånn, vet ikke om det var det som var meningen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg