blood pressure

Welcome to the fabulous life of a med-student.

Det mest spennende som har skjedd idag mens jeg har øvet meg på undersøkelser til eksamen var da jeg tok blodtrykket til storebror, og det sier litt. Man skal vanligvis stille noen spørsmål før man utfører undersøkelsen for å finne ut om det er noen feilkilder ute og går. “Har du stresset noe den siste halvtimen?”, “Har du drukket kaffe den siste halv timen?” eller “Har du brukt noen stimulanter som røyk eller snus den siste halvtimen?” Da jeg kommer til sistnevnte spørsmål gliser bare storebror og sier. “JA”, og viser meg snusremsa si. Haha, jeg ble så satt ut. Som regel bruker “pasientene” mine å svare nei. Skulle jeg be han sputte ut snusen? What to do?

Nå må jeg nesten legge undersøkelsene litt til side og konsentrere meg om konsultasjonen. Kvier meg litt for å begynne, for blir stressa for glemme noe viktig hver gang jeg prøver meg i legerollen!

Wish me luck 

9 kommentarer

Siste innlegg