Just so you know!

Skal være kjedelig hele denne lørdagen og bare lese. Av og til blir jeg skikkelig motivert av å tenke på at jeg skal lære noe nytt, men så blir jeg stappet full med info og da begynner jeg å bli lei. Så vi får se hvor lenge jeg holder ut i dag. Uansett, blir ikke så mye spennende å gjøre på bloggfronten da, hvis ingen av dere har interesse av å se meg utføre en lymfeknuteundersøkelse på hals, noe som jeg tviler på at dere har. Haha, kanskje jeg skal sette opp et live show når jeg øver. Får jeg litt prestasjonsangst og skjerper meg til tusen. Vi får se. Nå må jeg i alle fall lese. Så kommer det forhåpentligvis en litt morsommere oppdatering i kveld.

Ha en fin lørdag da dere 

13 kommentarer
    1. Hei! Er fast leser av bloggen din og må si det er en blogg som virkelig inneholder alt. Har selv en liten drøm om å studere medisin, og da inspirerer det å lese om deg. Men veien dit er jo selvfølgelig lang med mye hard jobbing foran meg. Akkurat nå sitter jeg og leser til prøve om ulike organsystemer i biologi. Og så hadde jeg et spørsmål, men visste ikke helt hvem jeg kunne spørre, før jeg kom på deg. Spørsmålet var om det er forskjell i størrelse på de to forkamrene og i så fall hvorfor. Finner ikke noe om dette noe sted. Håper at du, hvis du har tid og lyst, kan svare meg.
      Lykke til videre med lesingen. Hilsen Julie

    2. Lykke til! Lese lørdag selv, håper du holder mer enn meg endte opp med og svi av noen tusenlapper på klær fordi jeg syns så synd på meg selv etter altfor mange dager med mikribiologi, det må være ett av de tyngste fagene i medisinen ;p

    3. Julie: Heisann 🙂 Morsomt å høre at det bare ikke er meg som leser på en lørdagskveld. Spennende at du vil studere medisin da. Er i alle fall et givende studie, og det blir bare morsommere for hvert år.

      Faktisk så var jeg litt usikker på det selv, men sendte melding til onkelen min som er hjertespesialist og kan en hel del mer enn meg. Uansett, det han svarte meg tilbake var dette:

      I utgangspunktet er begge atriene (forkamrene) nokså like i størrelse, men høyre atrium blir større ved økt trykk i lungekretsløpet som kommer på grunn av høyresidig hjertesvikt. Venstre atrium kan for eksempel bli større ved atrieflimmer eller mitralstenose. Altså, de er til vanlig like i størrelse, men kan ved ulike hjertesykdommer bli forstørret.

      Håper det ga deg svar på det du lurte på!

      Klem Hanna 🙂

    4. Helene: Ah, godt å høre at jeg ikke er alene! 😀 Nå fikk jeg skikkelig lyst til å kjøpe meg en kjole fra nelly som jeg ønsker meg, når jeg hørte om shoppingne din. Ååh, jeg har kjoledilla. Ikke bra. Så gøy at du leser mikrobiologi da. Det holder vi også på med. Har nettopp hatt kurs hvor vi skulle gram-farge bakteriekolonier og deretter identifisere hvilken bakterie vi holdt på med. Hva holder dere på med akkurat nå da? 🙂

    5. Det syns jeg du skal gjøre, vi fortjener kun det beste når vi jobber så hardt 😀
      Det hørtes mer interresant ut og gjøre det i praksis, akkurat nå skal vi bare lære det grunnleggene om alle de grampositive og gramnegative stavene og kokkene, og lese oss til åssen de ser ut, altfor masse pugg men skal bli gøy når det sitter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg