søndagstema – eldre menn

Det er veldig mange av dere som har bedt meg om å skrive et innlegg om flørting eller forhold med eldre menn. Jeg vet ikke helt hvorfor, for jeg kan ikke si jeg har så veldig god erfaring på dette området, men kanskje det ser litt sånn ut. Hehe, derfor blir dagens tema tanker rundt det å ha forhold med en eldre mann. Hva jeg legger i begrepet eldre kan variere litt. Men kanskje en person som jeg ser på som voksen.

Først vil jeg påpeke at jeg absolutt ikke kunne tenke meg å ha et forhold til en person som er mye eldre enn meg. Før husker jeg at jeg hadde en grense på 5-6 år, men jeg er ikke like “streng” på den lenger. Grunnen til denne grensen ligger i erfaringer og levemåte. For meg er det viktig å leve studentlivet, være ung og ikke tenke så mye på familie og barn. Og jeg tror at hvis jeg hadde blitt sammen med en person på 30 +/-, så hadde fremtidsplanene blitt ganske så forskjellige. Han ville kanskje sett på meg som useriøs og barnslig. Men dette kan selvfølgelig variere fra person til person.


// Disse karene for eksempel, har nok ikke så mye kone og barn i tankene.

Det eksempelet som jeg føler kan beskrive denne forskjellen er forholdet jeg hadde til en fyr som verken var kompis eller kjæreste. Vi lå og vippet frem og tilbake mellom den usikre overgangen på vennskap og kjæresteri,  og det var ikke enkelt å bli klok på oss. Det jeg prøver å formidle er i alle fall at jeg var nok den som trakk meg unna. Hver gang det begynte å bli seriøst i mellom oss, fikk jeg helt panikk. Han var nesten ferdig utdannet etter 5 år på universitetet og jeg var bare så vidt begynt. Han var ferdig med festingen, rølpingen og alt det der. Jeg følte jeg hadde hele livet foran meg. Han ville sitte hjemme å se film i helgene, jeg ville ute på byen og vise meg frem! Ja, dere skjønner tegninga.

Selv om vi hadde det utrolig gøy sammen, og hadde en connection som jeg helt sikkert må lete lenge etter for å finne igjen, var det noe som var galt. Selv om mamma og pappa så på han som den perfekte svigersønn, følte jeg at han ble alt for erfaren og voksen for meg. Og hadde vi blitt sammen ville jeg nok ofret studentlivet for å sitte hjemme med han. Må forresten påpeke at jeg tror ikke alderen var det som ødela. Mer det at han hadde kommet lengre fram i livet og var på et helt annet nivå enn meg. 

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på hvilken aldersforskjell som er for stor. Tror alt er avhengig av personene og om de er omtrent på samme plass i livet. Men det som jeg syns ble alt for gammelt er alle de eldre mennene jeg og Annette møtte i New York. Bare for at det var gøy å teste det ut, takket vi ja til en middagsinvitasjon med direktøren av American Express og dro ut for å bli noen erfaringer rikere. Det var selvfølgelig gøy å spise god middag, sitte i VIP-seksjonen og leve det gode liv, men jeg ville nok ikke gjort det til en vanesak. Eldre menn er nok ikke tingen for meg.

Personlig så vil jeg nok trives best sammen med gutter på min egen alder, kanskje litt eldre. Men jeg har ikke noe problem med å tøye grensene, flørte og ha det gøy med mennesker som er litt eldre igjen. Det er bare fornuftig å få litt erfaringer i livet bare man ikke tar det for langt og hele tiden vet hva man driver med.

Hva tenker dere rundt eldre menn?

22 kommentarer
    1. jeg syns det er opp til hver enkelt men aldersforskjell virker ikke så ille om man er over 20. det virker verre om ei på 17 er sammen med en på 34 eller ei på 22 er sammen med en på 35. 😉

    2. Ikke menn som er alt for gamle.
      Gleder meg til jeg kan begynne med studentlivet. Er veldig usikker på hva jeg skal bli når jeg blir stor.

    3. Sv: Nei , bare lurte siden du går i så høye heler. Jeg er vel rundt 1.70 selv, og føler meg sykt høy når jeg går i høye heler så tørr nesten ikke gå i det. Vet ikke hvorfor egentlig, for det er jo utrolig fint 🙂 Men har bare blitt sånn .. Får håpe jeg vokser det av meg når jeg blir litt eldre, for det er jo så fint!

    4. Kjæresten min er 9 år eldre enn meg og vi har vært i lag i 2 år og 7 måneder og har det fortsatt supert 🙂 I dette tilfellet er alder bare et tall og føler ikke noen som kunne passet meg bedre 🙂

    5. Hvordan aldersforskjellen påvirker kommer vel an på hvilken aldersgruppe man er i. Selv foretrekker jeg nok gutter på min egen alder + et par år ekstra 😉

    6. Enig i det du skriver 🙂 Det har nok mest på hvilket stadiet i livet man er på, enn hvilken alder man har!

    7. Enig i det du sier : )
      Forresten (dette er et spørsmål out of the blue, haha), kan du lage et innlegg om hvilke parfymer du har/bruker? : )

    8. Jeg er 22, og holder på med en 41-åring. merker vi er på VELDIG forskjellige stadier i livet, vi er så sykt forskjellige, men det er det som gjør det så spennende å date han. Men helt ærlig, på grunn av alle disse forskjellene så vil nok ikke dette forholdet vare. Jeg har ALLTID vært streng på alder på gutter, og jeg fikk sjokk over meg selv når jeg falt for en som var 19 år eldre enn meg. Men alder har aboslutt ingenting å si, så lenge man har kjemien og man føler at man er på like stadier i livet for å ha et forhold 🙂

    9. Bra skreve, du har så bra blogg Hanna:D Etter min mening trur eg ikkje alder har så mykje å sei. Forelskelse er ikkje noko ein vel sjøl. Eg hadde alltid tenkt at alderforskjellen bør maks være 2-3år. men no er eg lykkleg sammen med ein som er 25, mens eg sjølv er 19. 🙂

    10. Flink til å skrive!
      Jeg liker “eldre menn”, altså det er jo grenser.. Men jeg trenger noen som er eldre enn meg, føler meg mer konfertabel med de. Men ser veldig problemet med at de er mer forpliktende og seriøse..

    11. CEO-en i American Express er Kenneth Chenault og han er mørk i huden og i 50-årsalderen. Tror nok ikke det var direktøren du var ute med, men kanskje en annen høyt oppe i systemet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg