Topp 5 – cheesy hook ups!

Hva er vel ikke bedre enn å kikkstarte topp 5 innleggene med noen cheesy sjekkehistorier. Sjekkerne er håpefulle gutter og målet er meg! Haha, blir ikke mer selvdigger-ish enn dette? Uansett, jeg lovet yndlingssamen min å skrive om akkurat hva han ville, og da ble dette tema. Tenkte å skrive om 5 cheesy måter ulike gutter har prøvd å sjekke meg opp med i år. All creds til kreativiteten, men bare vet ikke helt om disse metodene fungerer på meg.


Ja, nå skal dere høre dere. Denne hendelsen er fra den første gangen jeg møtte Daniel. Vi var på et forspill i Stavanger og spilte en eller annen morsom drikkelek. Leken gikk ut på at man kaster en ball og den som kastet ballen til deg skal stille deg et spørsmål. Daniel satt med ballen og fikk spørsmålet: “Hvem av alle jentene her vil du ha med deg hjem fra byen?” Jeg husker jeg satt der for meg selv og tenkte. “Ikke velg meg, ikke velg meeg!” Misforstå meg rett, det var ikke noe galt med Daniel. Ble bare så flaut hvis han valgte “the new girl” og alle øynene ville peke mot meg! Kunne nesten høre folk rope: “Ohh, turtelduer!”.

Med min flaks så var det akkurat dette som hendte. Daniel kastet ballen til meg, noe som tydet på at han ville ta meg med hjem når kvelden var omme! Rett på sak, var du ikke mister? Det ble ikke noe bedre da vi begynte å snakke sammen når leken var over. Blir ikke verre enn denne samtalen…

Daniel: hva studerer du?
Hanna: Gjett da!
Daniel: Hm, ved utseende å dømme så ser du ut som en “cleaning lady”, så du jobber kanskje som vasker???

Ah, dere aner ikke! Ser jeg ut som en vasker?! Hva er det for noe tull? Jaja, vi endte da opp med å flørte alikevel. Selv om jeg absolutt ikke likte måten han prøvde å sjekke meg opp på!

Hendelse nummer 4 er fra da jeg og Ingvild var ute på byen i San Francisco. Etter at vi hadde klart å riste av oss gjengen med “stalkere” og var klar for å innta dansegulvet kom det bort en fyr til meg som ved første øyekast virket litt interessant. Men skal love dere det ble andre boller da han prøvde å lure meg trill rundt. Han skulle stille meg 5 spørsmål, og hvis jeg klarte å lyge på alle 5, så skulle han kjøpe en drink til meg. Hvis ikke derimot, måtte jeg bruke pengene mine på han!

Naiv som jeg var tenkte jeg at dette kom til å bli null stress. Første spørsmål lød som følger: “What is the color of my shoes?” “Pink!”, svarte jeg ivrig. “Alright, next question. What’s the name of your friend?” “Oh, easy. Her name is Rosa”, svarte jeg stolt. “You’re good! But I forgot. Which question are we at?” “Aah, Silly! It question number 3!” Og så var det gjort. Haha, jeg skjønte det ikke selv en gang, før han stod der og gliste som en annen tulling! Jeg derimot var ikke særlig glad over å bli lurt. Til opplysning så fikk han drinken sin, det skal han ha!


Da jeg fikk meg ny telefon i Amerika hadde jeg litt små trøbbel i begynnelsen. Folk sendte meg meldinger i hytt og pine og til og med ringte for å få tak i Daryl. Hvem nå denne Daryl var lurte jeg virkelig på. Helt til en dag telefonen min ringte og det var Daryl som var i den andre enden! Han ringte for å fortelle at jeg hadde fått det gamle nummeret hans, og det kunne hende noen kom til å ringe å spørre etter han. Dette ba han om unnskyldning for og så hadde vi en lengre samtale før jeg måtte legge på. 

Dagen etter tok Daryl og ringte meg tilbake, og denne gangen for å spørre om jeg ikke ville bli med han ut på DATE!!! Han syns jeg hadde så behagelig telefonstemme og ville blitt overlykkelig av å få en date med meg. Selv satt jeg der med haka ned på knærne! Plutselig kommer mamma inn på rommet og lurer på hvem i alle dager jeg snakker med?Haha, da ble jeg så satt ut at jeg bare legger på røret! Det ble ikke noe date på Daryl, for å si det sånn. Creepy dott com, eller hva?

Denne hendelsen var utrolig ekkel. Tenker jeg bare gjenforteller det jeg skrev den gangen det hendte…

I kveld opplevde jeg noe skikkelig ekkelt, eller det var kanskje mer kvalmende. Pappa og jeg dro på pub for å møte noen vi kjente for å ta farvel. På puben sitter det en gammel, tjukk mann med lite hår på hodet og man ser bare svetten rinner nedover kinnet. Dere skjønner sikkert tegninga. Uansett, denne mannen står og roper navnet mitt og vil at jeg skal komme bort å prate med han. Når jeg kommer bort spør han meg hvor lenge jeg skal være i Amerika og jeg svarer at jeg reiser hjem til Norge på søndag. Da sier han “Oh no! That means that we only have 1 night to make passionate love to each other!”

Jeg lover dere at jeg holdt på å kaste opp der og da. Se for dere onkelen til Harry Potter, stå og si noe så ekkelt som det der til ei ung jente på 21 år. Hva i alle verden trodde han at skulle skje? Det verste var da jeg bare snudde meg og gikk tok han og huket tak i pappa for å snakke videre med han. “Can you please sell me you daughter? I really want her? How much fish do you need for her?” Jeg holdt på å dø da jeg hørte det! Selge meg til en gammel, ekkel mann i bytte mot fisk? Haha, det er så fælt at det nesten blir komisk.

Haha, denne er virkelig god! No offence til han fyren jeg fikk det av. For han er virkelig godhjertet. Jeg tror bare dette ble litt for mye etter min smak! Husker i alle fall at jeg ble vettskremt og ikke visste om jeg skulle le eller gråte da jeg åpnet e-kortet jeg fikk i mailboksen min. Det var en cheesy invitasjon til en date, som jeg forøvrig takket ja til. Til tross for bakgrunnsmusikken. Den tar virkelig kaka! Jeg tok og filmet hele kortet, slik at dere også kan få se! Hoho, det var litt søtt gjort da ♥

Det var dagens lange innlegg! Kunne nesten skrevet bok om alle de rare erfaringene mine. Hehe. Uansett, jeg ville ikke gått for noen av disse “sjekketriksene” hvis du skulle prøvd å sjarmere meg. Eller kanskje nummer 5, for den funket jo faktisk!

Så, hvilken sjekkemetode likte dere best?

16 kommentarer

Siste innlegg