The Cathedral in Duomo!

Drar man til Milano er det en ting som er et must-see, og det er katedralen i Duomo. Visste dere at det er den fjerde største katedralen i verden?! Og det tok nesten 6 århundre for å gjøre den ferdig. Det siste skjønner jeg godt, for jammen var dette en spektakulær bygning. De mest utrolige utskjæringene og både jeg og Karen var meget imponerte. Skal kanskje ikke så mye til for å imponere oss da men..


// Miss you sweetie ♥

En ting som var litt vittig å tenke på når vi gikk inn i katedralen var det at for noen år tilbake hadde jeg hatet denne type sightseeing. Da jeg var mindre ble jeg bestandig så sur når mamma og pappa prøvde å dra meg med inn i forskjellige kirker og katedraler for å se på de fine kunstverkene, utskjæringene og så videre. Og de ble like oppgitte hver gang når jeg viste så lite interesse. MEN, og dette er et stort men. Det fantes håp for meg også. For da vi var i Milano syns jeg det var kjempespennende å vandre rundt i katedralen og lese på alle de små boksene, se på glassmalingen og tenne et lys.

Vi bestemte oss til og med for å dra på toppen av katedralen når vi først var i gang. I følge Karen skulle dette være Milano’s svar på Empire State Building. Kan ikke si det var helt det samme, men utsikten fra toppen av katedralen var ganske imponerende den og. Absolutt noe jeg ville anbefalt videre hvis en av dere skal til Milano en gang.


// Sliten etter å ha gått de 210 trappene! Haha, neida. Vi tok nok heisen!


// Looking at the beautiful view

Er det ikke fint?

10 kommentarer

Siste innlegg