Hvilket inntrykk gir jeg deg?

Nå har jeg nettopp vært på allmøte for å finne ut litt mer om taushetsplikt og sosiale medier. Siden jeg har en far som er fylkeslege vet jeg hvor viktig det er å holde taushetsplikten og det ville aldri falle meg inn å bryte denne på noen som helst måte. Det som derimot gjorde meg litt mer usikker var da dekanus snakket om at de fleste arbeidsgivere vil google en eventuelt medarbeider. Da er det litt morsomt å tenke på at de helt sikkert vil havne inne på denne bloggen. Lurer litt på hvilket inntrykk er det egentlig jeg gir av meg selv. Ved første øyekast kan jeg nok se ut som en blond sminkejente (hva nå enn det innebærer). Men jeg håper og tror at dere som nå har blitt litt bedre kjent med meg ser litt annerledes på ting.


// arkivbilde siden jeg er på skolen.

Vet at det helt sikker ikke er lurt å dele så alt for mye om livet sitt. Men saken er at jeg finner det givende. Jeg syns det er morsomt å dele kunnskapen min med dere, eller det å dele alle reiseopplevelsene og alt det andre jeg finner på å gjøre i livet mitt. Det er gøy å få tilbakemelding, og ekstra godt er det når jeg får tilbakemelding på at innlegget jeg skrev kunne hjelpe en leser på ulike måter. For det er jo det å hjelpe andre mennesker, resten av livet mitt skal handle om.

Nå føler jeg at det ble mange tanker på en gang her. Men det jeg egentlig lurer på er hvilket inntrykk er det dere har fått av meg?

42 kommentarer
    1. Jeg har fått intrykk av at du er skikkelig skikkelig gutte jente som i at du elsker gutter over alt på jord, du er veldig veldig jordnær, utrolig snill mot alle igrunn, søt, morsom og ei ufattelig god veninne hvis man først er venn med deg.. sånn ser jeg på deg! og ja veldig glad i rosa <3<3

    2. Første inntrykket var vel en liten blond jente opptatt av sminke og slike ting. Så leste jeg og digger bloggen din. Synes du virker kjempe snill, smart og blid! Motbeviser det mange tenker om blonde jenter! Utrolig smart og morsom. Gøy å lese. Smil

    3. Første gangen når jeg så bloggen din, tenkte jeg… Her er det visst en blondine som rosablogger, men når jeg først følgte med fant jeg ut at du faktisk er veldig smart og ser det godt i livet!
      Du har bevisst oss alle om at det går an å være smart, selv om man er blond og elsker sminker osv 🙂

    4. jeg drev å så på topplista til nabokommunen Orkdal, og der lå jo du. det første jeg så på bloggen din var den videoen der du krøller håret. veldig jentete og slikt, men etter hvert fant jeg også ut at du studerte medisin, og ble igrunnen veldig overrasket! feminin, rosablogger og du har noe mellom ørene samtidig, dermed har jeg fulgt bloggen din siden da 🙂

    5. Første gang jeg kom inn på bloggen din tenkte jeg at du var en veldig pen jente med mye rosa på bloggen 😀
      Også begynte jeg å lese innleggene, og etter det har jeg lest bloggen din! Det er ca et år siden 😀

    6. Jeg har et godt inntrykk av deg. Synes du virker som en smart og grei jente!: )

    7. De første gangene jeg leste bloggen din fikk jeg som mange andre har skrevet et inntrykk av at du var en sminkejente, som du kaller det.. Men etter og ha blitt litt bedre “kjent” med deg gjennom bloggen syns jeg du virker til å være ei real, god og smart jente! Bare det at du studerer medisin, sier jo egentlig ganske mye om deg. Du har ambisjoner om noe stort og jeg tror ikke akkurat medisinstudiene er de letteste.. Uten å vite sikkert da!
      Nå ser jeg på deg som ei reiselysten, kjempesnill (virker hvertfall sånn) jente som bare vil alle det beste. Virker ikke som det er noe vondt i deg i det hele tatt! Du er søt og uskyldig, og veldig smart! 🙂

    8. Første gang jeg var inne på bloggen din tenkte jeg at du var ei overfladisk rosa-jente som kun brydde seg om materielle ting.. Men nå tror jeg du er ei jordnær jente som kan balansere det å studere medisin og det å ha det litt moro 😉 Du virker som er smart jente!

    9. Først så tenkte jeg at du var en blond bimbo som flakset rundt i sin egen rosa lille boble hehe 😉
      Men så leste jeg innleggene dine og så at du var en ung, smart, vakker og fornuftig jente med ben i nesa =)
      Og husk, det er bedre å bli undervurdert for så å overraske enn omvendt 😉

    10. Jeg får inntrykk av at du har bena godt planta på jorda. Du gir en bit av deg selv, noe som jeg vet mange finner svært morsomt. Du har allikevel dine grenser. Du hjelper mange gjennom denne bloggen ved å tørre å være deg selv. Ja, deg selv, en fantastisk person. Du er både smart og vakker. Enhver atrbeidsgiver går glipp av noe stort dersom han ikke ansetter deg. Du kommer til å bli en fantastisk lege, Hanna Vaage! 🙂

    11. Selv om du gir av deg selv i bloggen, så syns jeg du klarer å holde deg profesjonell. Selv om du deler både sorger og gleder med oss lesere, så syns jeg du har en veldig fin balansegang i det. Du er flink til å variere innleggene dine, og du skriver med humor og selvironi. Det liker jeg! Håper på flere outfit-bilder, men akkurat nå er det sikkert ikke så lett å kle seg med gips å sånn, men etterhvert krysser jeg fingrene for det 🙂 God bedring med foten! Syns det er kjempetøft at du tør skille deg ut fra mengden med å kle deg og sminke deg sånn du syns er finest (som er veldig fint på deg!) men allikevel være rapp i replikken, smart, utadvent og søt. Du virker kjempeærlig og er snill med leserne dine 🙂

    12. Første gangen jeg så bloggen din, tenkte jeg: “Åh, typisk blond rosablogger”. Etter å ha lest den sporadisk de siste åra, kan jeg konstatere at ja, du er en typisk blond rosablogger.
      Gla’ i ræ, læll.

    13. Jeg fikk et ganske godt inntryk av deg helt fra starten av jeg! Har lest bloggen din kjempe lenge nå og du deler mye med oss lesere! Det syntes jeg er bra for hvis ikke kan det fort bli kjedelig! Du deler erfaringer, tar opp temaer, snakker om mote og sminke, tar oss med rundt på reiser, snakker om GUTTER som vi alle liker og du er en helt super person virker det som! I tilegg har du fin kropp er er veldig, veldig peen! <3

    14. hvis jeg skal være helt ærlig trodde jeg først da jeg begynte å lese bloggen din, at du var en typisk “sminkejente”, som du kaller det.. Men, etterhvert som jeg ble din faste leser (rundt et halvt år siden), har jeg funnet ut at du er det absolutt motsatte! Du er jordnær, utrolig pen, erfaren, forståelsesfull og virker kjempehyggelig.
      Jeg elsker å lese bloggen din, alltid noe nytt og interessant! Det er nesten sånn at du kunne blogget uten bilder, og det ville vært like interessant. Synes spesielt det er så spennende å høre om alle reisene dine, og selvfølgelig søndagstemaene 😀 Tror nok evt arbeidsgivere bare vil få gode inntrykk av deg om de klikker innom bloggen din, Hanna!

    15. haha veldig søt! og at du har en skikkelig kinky side som du liksom hinter til men som du ikke vil
      vise for mye av. Og at du er hyggelig og smart 😀 og veldig jålete

    16. Jeg er innom av og til, og syns du virker som er veldig snill og grei jente. Det å være snill med andre er en veldig flott egenskap, men jeg må dessverre være uenig med de som skriver at du virker smart. Her på bloggen viser du ikke frem dine “smarte” sider. Jeg sier IKKE at du ikke er smart, men du fremstår ikke som veldig smart her. Ser at du er veldig glad i sminke, klær og sko og det er nok det bloggen handler om, så du er nok en rosablogger 🙂 Og man trenger ikke å være veldig smart for å studere medisin bare så det er sagt – det er høyt snitt for å komme inn siden så mange søker medisin, men det sier ingenting om nivået.
      Men du virker som en veldig god, snill og en person som bryr seg om andre – forsett med det! Også har du en flott sangstemme! 🙂

    17. Jeg synes du virker som ei blid, livlig, grei, omsorgsfull og smart jente. Du deler mye av deg selv på bloggen, men ikke alt for mye og ikke ting jeg tror kan virke inn negativ i en eventuell jobbsøknad:) heller motsatt, du viser at man ikke trenger å være “kjedelig og nerdete” for å studere smart og ha et skarpt hode!
      (: stå på videre Hanna og god bedring med foten din

    18. Du virker ryddig og ordentlig og ærlig.Og så blir jeg alltid i så godt humør etter å ha lest bloggen.

    19. Hadde du søkt jobb som lege i dag ville nok bloggen din telt negativt tror jeg, da de sikkert ikke gidder å sette seg inn i det du faktisk skriver. Å se et bilde av deg med utringet topp, kløft og et rosa stetoskop gir ikke akkurat et profesjonelt uttrykk. Samtidig tror jeg bloggsfæren er i såpass rask utvikling at når den tid kommer at du er ferdig, er arbeidsgivere så vant til at jobbsøkere har eller har hatt en blogg at det kanskje ikke har stort å si. Men tenk litt over bildene du legger ut og hvilket budskap de gir, det er jo disse man legger merke til når man raskt scroller gjennom en blogg!
      Amalie

    20. Mitt førsteinntrykk av deg var en skikkelig partyjente, livlig og glad. Merket fort at du var mye mer enn det, du svarer på kommentarer og virker veldig hyggelig! Og du har vilje til å jobbe hardt med skole og det som interesserer deg! Ikke verst å komme inn på medisin og holde seg der 😉 Synes jeg da. (Har møtt noen “smarte” leger med mindre sosiale antenner.. Tror ikke du blir en av dem!) Samtidig lever du livet, og er en skikkelig jente-jente. Guttegal også, hehe. Men koselig at du har fått deg en snill kjæreste nå =)
      Liker bloggen din fordi du sprer positivitet, og du er rett ut i innleggene dine 😛 Noen ganger er temaene du skriver om beregnet for en yngre målgruppe, og det er sikkert veldig til hjelp for dem. Jeg tror at de aller fleste har lagt igjen mange spor på Internett, og at det blir mer og mer. Og så lenge man ikke skriver noe som er diskriminerende, rasistisk, bryter taushetsplikten osv. så kan jeg ikke se at det vil skape store problemer. Men man vet jo aldri, isåfall kan du jo slette de innleggene og bildene du føler er for direkte/useriøse og de som handler kun om festing eller hva det måtte være når du begynner jobbsøkingen. Det er jo mange år til du begynner å jobbe. (Tipper at ikke jeg virker som den mest nerdete ernæringsfysiologistudenten heller. Leser jo blogger mellom eksamenslesingen, hihi..) Klem til deg (:

    21. Du virker veldig hyggelig, en blid jente med store drømmer <3 Du motiverer meg på en eller annet måte. Jeg elsker bloggen din og er innom den HVER DAG 😀

    22. Vet du hva? Jeg synes du virker som en kjempehyggelig jente. Det var også det førsteinntrykket jeg fikk av deg når jeg for ca. 1 år siden begynte å lese bloggen din. Jeg var på en eller annen blogg å så ei liste over favorittblogger, og da jeg fant et bilde og link av deg og bloggen din, måtte jeg jo sjekke den ut. Siden da har jeg lest bloggen din omtrent hver dag, og fant fort ut at du virker som en fornuftig å veldig hyggelig jente! Du er helt nydelig, med superbra stil og en fantastisk blogg. Du gir leserne dine mye ved å svare på kommentarer og blogge bra innlegg hver dag; både om opplevelser, shopping, livet osv. Woop, ble en veldig lang beskrivelse, haha. (og kanskje litt utenfor temaet førsteintrykk, men jeg er sånn, haha) Stå på Hanna! Du er min favorittblogger!

    23. Jeg har fått inntrykk av at du er en herlig og livlig jente. Som ikke er redd for å være seg selv, og ser positivt på livet! Du virker rett og slett som en skikkelig glad-jente!

    24. Da jeg begynte å lese bloggen din var det første som slo meg “Blond dum og deilig”. Det brukte vi om blonde jenter på skolen som fniste og pyntet seg mer enn “vanlig”. Jeg glemte fort den første tanken da jeg bladde gjennom bloggen og la deg til på bloglovin, etterhvert forsvant all negativ oppfatning. Jeg ser på deg som hyggelig, livlig og glad i livet. Du er inspirerende, vakker og virker så utrolig snill og god 🙂

    25. Altså, det er klart. Om vi snakker om førsteinntrykk så skal jeg være helt ærlig.. Mitt første inttrykk av deg var, blond, bortskjemt, bimbo jente.. Men som quotet sier ; “øye bedrar”..
      Du er slettes ingen av de delene. Du er snill, fantastisk og blid hele tiden! 🙂

    26. ikke bare arbeidsgivere kan komme til å google deg, også potensielle “kunder” (altså pasienter). du er helt sikkert herlig og snill og alt det der. jeg får i alle fall inntrykk av det på bloggen. jeg kunne helt sikkert shoppa/sminka/reist/festa med deg, men hatt deg som lege? neppe… jeg synes framtoninga di blir for useriøs dessverre (jeg skjønner jo at du er noen år yngre enn meg og litt mindre moden, men det går på noe mer fundamentalt enn det). de som googler deg og kun kikker kjapt innom bloggen tror jeg nok også svarer det samme.
      nå svarte jeg ærlig (og saklig håper jeg). syns det ble litt mye ris, så jeg har lys til å trekke fram det at så mange finner bloggen din inspirerende. foreløpig har jeg blitt et tips om stroppeløs BH rikere.. ikke værst det 🙂

    27. Helt ærlig, første gangen jeg tittet innom denne bloggen tenkte jeg at du var blond, bimbo og dum. Er litt flau over at jeg bare antok det. Etter bare et par dager skjønte jeg at jeg hadde HELT feil. Nå ser jeg på deg som en pen, smart, søt, morsom og omtenksom jente. Du virker som du tenker på andre og du har mange fine meninger å komme med. Du er selvsikker og du har selvrespekt, og du er rett og slett et godt forbilde og en bra person. Det tror jeg en hvilken som helst arbeidsgiver vil se også! 🙂

    28. Jeg må nok si meg enig med Amalie. Det er flott at du som medisinstudent skiller deg ut, tørr å blogge og være deg selv, på tross av at du ikke faller inn under den typiske medisinstudent sterotypien. Jeg synes det er flott med mangfold, selv leser jeg bloggen din og synes den er veldig underholdene. Dessverre er nok legeyrket mer konservativt enn de fleste andre yrker. Det forventes at vi kanskje holder oss til enten utrigning eller kort skjørtekant.
      Jeg tenker ikke nødvendigvis at det du skriver kan være destruktivt for en senere karriære, men at bildene du legger ut og måten du fremstiller deg selv på kan være det. Mange av jobbene du kommer til å søke på i fremtiden, vil basere seg på kontakter- hvilket inntrykk har dine medstudenter av deg? Inntil du har jobbet som lege i flere år og kan vise til kvalifikasjoner og jobberfaring, vil bekjentskaper og google være måten din nye arbeidsgiver danner seg et bilde av deg. Så mitt tips vil nok være at du bør tenke gjennom hva du poster særlig mtp bilder.

    29. DEt inntrykket jeg har av deg, er at du liker sykt godt å flashe puppene. Det er påfallende, hehe….

    30. Jeg har et intrykk av at du er en smart og ganske oppriktig jente. Selvom du er veldig pen og kan virke overfladisk, tror jeg ikke du er det i det hele tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg