How to say my name!

Siden jeg så vidt begynte å svare på et spørsmål på torsdag, tenkte jeg å fortsette og svare litt nå som jeg er i gang! I dag besvarer jeg et spørsmål som jeg selv ikke trodde var noe problem, men som tydeligvis er litt uklart for noen av dem som leser bloggen. Jeg snakker altså om hvordan uttaler man etternavnet mitt! Kan skjønne at det blir litt forvirrende siden det skrives med to A’er, derfor har jeg laget denne lille videosnutten for å klare opp i det.
btw, var et smashing bilde videofy.me valgte å bruke som stillbilde til filmen! Haha, man kan ikke alltid se picture perfect ut..
 
Hvordan trodde dere at etternavnet mitt uttaltes?
18 kommentarer
    1. da du snakkte om bloggeren som uttalte navnet ditt feil så ble jeg superstressa:P
      Jeg var sikker på at det var jeg som hadde skjitti ¨på læggæn… men den gang ei:D
      Jeg hadde faktisk rett^^ *stolt* 😀
      hihi gleder meg til resten kommer:)

    2. Haha! Visste faktisk hvordan det uttales fordi pappa heter Waag til etternavn(noe som jeg skal snart også hete) så jeg gikk utifra hvis hans uttales “Våg” må jo ditt uttales “Våge” 🙂

    3. hæææææ ??? Trodde det uttaltes hanna væge… eller siden det er trønderlagen du kommer fra så tenkte jeg mer hanna væ’æge =S Så rar verdenen er =)

    4. Hahaha!:D Skjønner at du lo litt da =) Er vel ikke alle som har vært borti navn som skrives med to a’er da sikkert.:P Hvordan uttaler amerikanere navnet ditt egentlig? For de er det vel litt verre…? Hih.
      Du er flink til å snakke på video da Hanna 🙂 Tror aldri jeg hadde klart å snakke til et kamera som om det var naturlig! (nå snakker du jo faktisk til leserne dine da, men you get my point)
      Videoen fikk meg forresten til å tenke på alle som tror at jeg heter Bamserud til etternavn på ordentlig, hihi. Bl.a. to klassevenninner som skulle komme på besøk, men de hadde ikke nr. og ikke adresse. Så de ringte rundt til diverse opplysninger, men det var jo umulig (heter Bjørnerud). Hun ene var likevel helt bestemt på at Bamserud var et navn! (Ganske uvanlig isåfall..=P) Har faktisk et annet etternavn også, med to a’er som uttales å!

    5. Syntes det er helt naturlig å tenke Å når det er to a’er 🙂
      Lurer på om det er noen som da tenker at mitt navn er med en o og ikke en ø.

    6. Hei 🙂 jeg bare lurte på hvor du har kjøpt bildene av Audrey Hephburn og Marilyn Monroe?? har leita lenge etter dem!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg