Hvor burde jeg reise?

I hele går satt jeg og Karen og planla at vi skulle reise til en europeisk storby den siste helgen i November, og vi var begge to ganske enige om at vi skulle reise en langhelg til Milano. Etter å ha sett på pakkereiser på expedia har vi funnet en ganske gunstig pris, men tidspunktene på flyreisene er litt bakvendte. En hjemreise på 13 timer som egentlig skal ta 4-5 frister ikke helt. Derfor begynte vi å spekulere på om vi skal velge en annen storby i stedet for. Og det er her dere kommer inn. Har dere noen tips til hvor vi kan reise hen?!


– Noen av dere som har vært i Milano før?
– Tips til en annen fin storby i Europa? 

32 kommentarer
    1. Har vært i Milano, og har aldri vært så skuffet i hele mitt liv!! Det er faktisk en mindre pen by som egentlig bare har motehusene å by på. Motehusene er jo fine de, men de finner man i andre byer som har litt mer å by på og. Anbefaler ikke å bruke penger på å dra dit.. London, eddinburg, Paris, Roma, Firenze og Dublin er bedre da 😉

    2. Jeg har vært i Paris, Milano, Venezia og Praha, og desverre så likte jeg Milano best :p Eller Paris var bra også! Venezia er stilig, men veldig dyrt, dyrere enn milano pga. turismen. Praha er helt greit, billig der!!

    3. Enig med at Milano var skuffende! Det er svindyrt, og rotete. Men selvfølgelig et paradis hvis man er rik! Og kirken der er vakker og utsikten er fantastisk. Thats about it. Dra heller et annet sted. PARIS, eller Barcelona! <3 Heldig dere!

    4. Jeg bodde et halvt år i Milano med kjæresten min, og det er bare en heeelt fantastisk by når man vet hvor man bør gå. Men vist man bare drar til turiststedene, kan det blir kjedelig. Selvfølgelig er å dra til piazza del duomo et must, og vist du elsker mote er Milano er paradis! Anbefaler Milano veldig! Men les gjennom guider osv for å finne ut hvor du bør gå. Moterike mennesker er det på ALLE kanter. Følte ofte at jeg var med i en fashion video, hehe!!!

    5. Hva med Dublin?
      Har hørt at det skal være så koselig der^^
      Eller København, London, Praha, Budapest….
      Mange fine byer å velge mellom:)

    6. PRAHA! absolutt verdt å dra til! var der forige uke, i 5 dager, og hadde det dødsfint! MASSE shopping – alt fra billige sko i små(og store) butikker til masse kjente merkeklær, smykker, sko, sminke osv! Også er generelt byen veldig fin, er masse å se på, og mye å oppleve!
      Vi bestilte gjennom expedia, og bodde på hotell Friday, som ligger midt i hjertet av byen, og med gamlebyen kun 100 meter unna ca!
      Det skal også sies at det generelt er veldig billig der, vi spiste på Fridays første dagen – noe som er ganske mye dyrere enn andre steder der nede, og betalte kul 250 krounar , som tilsvarer ca 105 kr 🙂

    7. Paris helt klart, var der ifjor sommer.. en av de fineste byene jeg har vært i!
      masse shopping muligheter, kultur osv! hvem vil ikke oppleve kjærlighetens by :))

    8. Paris selfølgelig! Har planar om ein tur dit sjølv om ikkje så altfor lenge no, før jul i allefall 🙂

    9. Kunne jeg velge, ville jeg dratt til Paris:)
      har vært der en gang før, utrolig fin by!
      masse gode resutranger/cafeer, store shopping muligheter!
      masse masse kultur, eifeltårnet! helt utrolig utsikt:)

    10. Hvorfor er det ingen som har foreslått Roma??
      Jeg har vært i mange europeiske storbyer, men det absoludt aller fineste var Roma :))

    11. Wow.. Følte jeg faktisk ble skuffa av å lese at andre ble skuffet av Milano! Satt å så på billetter til Milano i går faktisk, var jo superbillig fra Trondheim 🙂 Skal til Paris i februar, og England i mars. Hører Paris skal være utrolig bra:-) Satser på det, tipper jeg klarer fint å shoppe meg blakk uansett om byen hadde vært søppel 😀
      God helg til deg også Frøken Vaage:-)

    12. Hva med Madrid, ikke så dyrt, fin ariktektur – litt kaldt men fantastisk shopping.. faktisk på mange måter bedre enn Milano, og sånn akkurat passe for en weekend tur.

    13. Tro det eller ei, jeg har faktisk vært i Milano og litt omkring der. Og det må være den beste, fineste, og rett og slett utroligste plassen jeg noensinne har vært i. Italia er desidert nydeligste plass i verden.
      Jeg sier bare, dere kommer nok ikke til å angre hvis dere drar til Italia! 🙂 For en opplevelse sier jeg bare. Skal dit igjen snart jeg. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg