Søndagstema – lille meg!

Det var noen som spurte om jeg ikke kunne legge ut bilder fra da jeg var 14 til 16 og fortelle litt om fjortistiden min som dagens tema, og som den gode bloggeren jeg er kan jeg ikke si nei. Haha, jeg vet ikke hvor interessant det kan være, men hvorfor ikke sier jeg bare.

Da jeg var 14 gikk jeg i 8ende klasse på Orkanger Ungdomsskole og jeg hadde hele livet foran meg. Jeg husker jeg gruet meg skikkelig til å begynne i ny klasse, men det gikk veldig fint som det som regel gjør. På denne tiden var jeg smålig betatt av en gutt (SHOCKER), og mot alle odds viste denne gutten litt interesse tilbake. Hvordan det var mulig skjønner ikke jeg, for når jeg ser tilbake på bilder fra den tida, kan jeg fint innrømme at jeg så litt, jaa ut.


Problemet med denne gutten var vel at han fikk fram en litt bad side av meg. Fram til da hadde jeg vært mamma’s lille yndling, og så begynner jeg plutselig å trosse henne og gjøre litt som jeg selv vil! Husker jeg og venninna mi stakk av fra skolen i langfriminuttet bare for å besøke han! Da følte vi oss tøffe da! Denne gutten fikk meg også til å springe ut i miniskjørt og ingen strømpebukse når det var 15 minusgrader ute! Når jeg tenker tilbake til det nå, skjønner jeg godt at mamma ikke var særlig fan av han! Kanskje like så greit at hele forholdet endte med at han dumpet meg for en annen jente! Selv om det gjorde veldig vondt der og da.

Da jeg ble 15 og gikk i 9ende klasse, var jeg et år med erfaringer rikere og jeg visste bedre enn å forelske meg i dumme gutter! På denne tiden ble jeg bestevenn med Borghild, og vi to levde i vår egen lille rosa boble. Vi hadde planer om å finne opp en en maskin som skulle gjøre oss rik, vi resite til Oslo sammen for å delta på Chica Models, og vi forelsket oss i eldre gutter som egentlig ikke viste like stor interesse tilbake.

Dette var også året vi konfirmerte oss, og her i Orkdal betydde det bare en ting! Man var gammel nok til å dra på fest! Jeg husker den første ordentlige festen jeg var på. Det var i Lauvåsen, datoen var 16 mai og jeg hadde på meg en svart ytterjakke, dongeribukse og flettet to fletter i håret mitt! Jeg følte meg så utrolig kul, og jeg ble ikke mindre kul av at jeg fikk kline med en gutt som var to år eldre enn meg! Haha, rart å tenke på at for 6 år siden så var dette lykken!


// omg, legg merke til trusa! Hahah.

Hvis vi spoler litt fram i tid, så kommer vi til siste året på ungdomsskolen og jeg var endelig blitt 16 år. Jeg hadde et stort sweet sixteen party, sammen med 3 andre jenter som hadde bursdag rundt samme tid som meg. På gjestelisten var det over 100 gjester, og dette skulle bli kvelden hvor alt kunne skje! Selv om jeg hadde det utrolig gøy denne kvelden er det jeg husker aller best, et sørgelig minne. Jeg ble fortalt av fyren jeg nesten var sammen med, at vi ikke kunne være sammen lengre fordi jeg var.. Ja, hvem vet hva jeg var. Det viktigste i denne saken var at jeg ble heartbroken på min sweet sixteen bursdag! Verre enn det blir det ikke, i alle fall føltes det sånn der og da!

Med den erfaringen jeg sitter igjen med i dag, er jeg glad for at jeg var littegrann crazy til tider i mine “yngre” dager. Livet blir mye morsommere å se tilbake på, og man har sine egne erfaring om hva som er rett og galt. Jeg har forresten mange andre historier å fortelle fra den tiden, men det tror jeg må bli en annen gang!

Hvordan var dere i 14-16 årsalderen?
Og dere som leser bloggen som er 14-16, har dere noen likheter med meg?

31 kommentarer

Siste innlegg