Å ligge over hos han

…For første gang kan være litt skummelt og nervepirrende, derfor tenkte jeg å lage en liten guide om hva man burde gjøre, og hva man absolutt burde unngå å gjøre! Jeg er vel ikke noen ekspert, men etter som årene har gått har jeg fått litt erfaring med akkurat denne situasjonen og tenkte å dele mine “kunnskaper” med dere.

Det er vel ikke bra å bruke sminke om natten, men noen ganger kan man gjøre et lite unntak. Det har nok aldri hendt at gutten har fått sett meg sminkeløs og naken den første kvelden, og da må man gjøre noe små triks her og der. Er du av en sånn type jente som har flawless hud, har du ingenting å bekymre deg for, men er du som meg kan det være greit å dekke til urenhetene. Jeg mener ikke man skal legge seg med festsminke, men å ha litt foundation i ansiktet ser jeg ikke at det er noe galt med. Gjør det som du føler deg mest komfortabelt med, sett på ditt fineste smil og sjarmer han i senk!

Hva skal man ha på seg? Det er vel et ganske viktig spørsmål, og svaret er vel avhengig av hva du er komfortabel med. Gjør bare ikke som jeg gjorde en gang, og pakket meg inn i både ytterjakke og ullsokker. Dere skjønner, jeg kjente en fyr og vi hadde vært på besøk til hverandre opptil mange ganger. Denne gangen var det litt annerledes og vi ble enige om at jeg skulle ligge over (for første gang!). I løpet av kvelden lo vi og hadde det gøy, men da det ble tid for å legge seg, ble jeg litt… La oss kalle det stressa. Jeg insisterte på at jeg frøs skikkelig og måtte legge meg med ytterjakka, ullsokkene og skjerfet. Jeg måtte bare få varmen i meg!

Haha, se for dere meg som ligger der i yttertøyet og han som ligger der ganske forvirret. Det hele endte med at jeg at sovnet og da jeg våknet lå jeg der ensom og alene. Fyren gikk på et annet rom for han likte ikke å konkurrere med ytterjakka og ullsokkene. Haha, man kan vel godt si at overnattingen feilet! Konklusjonen blir derfor at vi dropper ytterjakka neste gang, og tar på oss en fotballskjorte som vi kan imponere med!


De fleste ungdommer bor vel alene, så dette vil ikke være noe problem når du kommer for å sove over for første gang. Men ikke alle sammen har en plass for seg selv, og jeg har brent meg litt på dette et par ganger. Bor han hjemme hos foreldrene er det viktig å hilse på dem før du invaderer badet deres med sminke og løshår. Ikke gjør som meg å bli overrasket av en dør som åpner seg klokken 6 om morgenen, og lurer på hvem i all verden denne nye jenta er!?


En ting jeg syns er viktig å være enig om, er hva som skal skje i løpet av natten. Mange gutter forventer vel kanskje litt ekstra action, når dere har kommet så langt at du skal ligge over. Er dere begge enig i dette, er det bra. Men er du litt usikker på hva du vil at skal skje, er det viktig at dere snakker om dette. Ikke gjør noe du ikke har lyst til å gjøre, og er gutten verdt å samle på, vil han akseptere å forstå dette. Det finnes mye annet morsomt man kan gjøre i løpet av natten uansett. For eksempel få han til å fortelle godnatta-eventyr. Dette er noe jeg syns er veldig underholdene, og det gir i alle fall ei stjerne i boka mi!


En annen ting jeg syns det er viktig å snakke om, er hvem som sovner først. Er dere begge trøtte, og sovner omtrent samtidlig er dette vel og bra. Men har det seg slik at du sovner som en stein, mens han er våken og ser på, kan man havne i noen ubehagelige situasjoner dagen der på. Hva du gjør i søvne har du ingen kontroll over, så det eneste man kan gjøre er å krysse fingrene for at man oppfører seg. Jeg derimot, tror jeg har gjort en del flaue ting i søvne. Jeg får i alle fall det intrykket når dette er det første han sier når vi våkner dagen etter.

“Jaa, du sovnet i alle fall med en gang i går!!” “hihih, jeg var trøtt skjønner du..” “Ja, jeg fikk med meg det. Du laget en del lyder så jeg fikk ikke sove”… Hver gang jeg havner i en sånn situasjon later jeg som jeg ikke bryr meg, selv om jeg egentlig holder på å dø på innsiden. Konklusjonen blir altså, spill likegyldig, selv om du holder på å dø av flauhet! 


Da har vi kommet til det siste punktet i denne sleepover guiden, og det er the waking up part. En eller annen gang må dere våkne opp, og føle det ultrasterke sollyset komme snikende inn gjennom vinduet og belyse alle deler av rommet. Det finnes ingen plass du kan gjemme morgentrynet, og det beste man kan gjøre er å sette på et smil. Eller man kan gjøre som meg og ta opp det lille speilet fra veska for å sjekke ut forholdene. Har det for eksempel kommet en liten kvise i løpet av natten, gjør noe med den før han våkner. Kanskje rette litt på det bustete håret, og for all del spis en tyggis så man slipper den mindre sjarmerende morgenånden.

Å ligge over for første gang er et ganske stort steg, og det er viktig at man føler at det er den rette tingen å gjøre. Uansett hva som hender, er det viktig å være seg selv. Alt det andre vil løse seg på en, to, tre.

– Noen andre som har noen flaue sleepover-historier å dele?
– Når syns dere det passer seg å ligge over for første gang? 

37 kommentarer
    1. Haha, likte virkelig dette innlegget! Skulle ønske jeg hadde lest det for noen år siden, og ikke nå når det er alt, alt for sent 😛

    2. var hos en kompis, så fikk jeg melding av en jeg likte, eller, jeg likte han vell mest fordi jeg ble dumpet av den jeg virkelig likte/liker..
      vi bestemte oss for at jeg skulle møte han, dra hjem til han. klokken var 5 på natten (haha jeg vet….) så jeg tenkte vell at det innebar å liggeover, men det var jo greit, for jeg hadde ikke tenkt til at det skulle skje noe, siden det har ikke skjedd noe de andre hundre gangene vi hadde møttes.
      kompisen min kjørte meg til han, og med engang jeg kom inn på rommet, fikk jeg smålig panikk. vi satt i sengen og han begynte å kysse på meg før han sa; “kompisen min ligger og sover på det andre rommet, så du må være litt stille..) med engang tenke jeg hva han ville fram til… jeg tok iphonen og begynte å spille rat on the scooter HAHAHA! han begynte å mase over hvor avhengig jeg var av det spillet før han måtte prøve selv, helt til han hev iphonen vekk og kastet seg over meg. der lå jeg i den posisjonen til at han bare kunne rive av meg klærne, noe jeg prøvde å stritte imot så mye jeg kunne, so far so good helt til han klarte å hive vekk trusa mi på andre siden av rommet. hva som gikk igjennom hode mitt var 3verdenskrig. “vi kan vell gjøre noe, men ikke dra hele veien”, tenke jeg. det gikk bra. altså, jeg er absolutt ikke en jente som hiver meg over alle guttene på gata, tro meg, stritt imot. men faen heller, sjarmisen han er, klarte han å dra det hele veien. følte jeg bare ble liggende der…ganske stille….tenke på kompisen som lå på andre rommet og han andre gutten som jeg virkelig, virkelig liker.
      til slutt sa jeg bare at jeg ikke gadd mer, var trøtt osv. men egentlige grunnen var at jeg ikke klarte å nyte et sekund fordi han jeg, ja, elsker lå i tankene mine og invaderte meg.
      jeg sovnet med engang, panikk, besvimte derimot? HAHA
      våknet dagen derpå og begynte å kle på meg, han gikk på badet og jeg tenke bare at jeg måtte forsvinne så fort som faen.
      akkurat i det jeg fikk på meg buksa og sto dær i bh’en, så jeg opp; der står kompisen til han jeg overnattet til og ser på meg, før han bare gikk på kjøkkenet.
      HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUD det var flaut, og ikke nokk med det, men han går på samme skole som meg, trinnet over..
      det var såå pinlig mellom meg og han gutten siden jeg avbrøt forrige kveld, og etter vi sa hadet, har vi knapt sagt noe til hverandre etter det. møtte han i byen i går og han ga meg tidenes kleinste klem. jeg hadde ikke på meg sminke og gikk i svette fotballklær, gud jeg klarer alltid å sjarmere. jeg har så lyst til å ta en angrepille, men ikke for den rette grunnen…….

    3. Bra innlegg 🙂 Jeg syns ikke det er noe fasit på når det er OK å ligge over. Jeg lå selv over hos kjæresten min for første gang kanskje litt for tidlig, men vi er fortsatt sammen og har vært det i over 3 år nå 🙂

    4. Verste minnet mitt var da jeg sov over hos en gutt og var utrolig forkjølet. Måtte jo gå å blåse nesa hele tiden, haha :p Tror kanskje han ble forkjølet etterpå også :p

    5. Jeg må si jeg synes det var passe kleint en gang hvor jeg våknet av at fyren som ligger og holder rundt meg stønner i søvne.. og vekker meg på morgenen med en promp… litt kleint..

    6. Var vel at eks-kjæresten min skulle ligge til meg for første gang, og vi så film, snakket, slappet av og alt det der. Når vi skulle sove begynte vi å kline, og problemet var vel at kvelden før lå ei venninne over til meg der hun hoppet i senga mi så den knakk sammen. Så jeg tenkte at det gikk sikkert bra og fikset den til så lenge, også plutselig helt ut av det blå braste senga mi ned i gulvet… Kan godt si jeg trodde jeg skulle kveles av flauhet! Visste ikke hva jeg skulle gjøre, eller hvor jeg skulle gjøre av meg…

    7. Anonym: Kjære Anonym! Takk for at du tok deg tid til å dele dette med meg/oss! Føler jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. I alle fall den delen der du sier at du skulle ikke la det gå hele veien, vi kan bare kose litt! Og plutselig lar du deg overtale til å gjøre noe du egentlig ikke hadde planlagt å gjøre! Var som å lese om meg selv. Haha (a)
      Gutter kan være virkelig flinke på denne sjarm-greia. De er noen luringer alle sammen 😉

      Du er i alle fall en erfaring rikere, selv om du sier at du gjerne skulle tatt en angrepille for selve kvelden. Håper at ting ordner seg, og at det ikke blir like kleint mellom dere neste gang dere møtes! 🙂

    8. hahahah jeg lå over med en gutt og venninna mi i bursdagen hennes … hun feiret den i leiligheten til søstra, så først lå jeg og han i sofaen … men så ble jeg kasta ut og lå på GULVET hele natten!1 hahaha gentleman as

    9. Veldig gøy å lese om alle guttehistoriene dine, og denne lille “guiden”! Dette er noe som liksom er “teit” og snakke om, så kjempegøy at du skriver om det 😀

    10. Du er så flink til å skrive sånne “tips-inlegg”. Håper du skriver flere sånne fremover! 😀 😀

    11. hehe, bra innlegg, Hanna. Syns det er skikkelig awkward å ligge over hos den man liker for første gang…. tilogmed i fylla ;p Sover ALDRI godt, for man må jo passe på at man ikke lager rare lyder osv i søvne 😀 huuuff.. vi jenter altså 🙂

    12. Likte innlegget…
      første gangen jeg sov over hos den daværende typen min var jeg SUPER nervøs, “omg hva skal jeg gjøre ? jeg sogler i søvne jeg snorker” og alt det der, men han fikk meg rolig heeeelt til han fant ut at vi skulle ha sex… tromeg HAN er ikke en person som er rolig når det kommer til det, så han satte i gang og full fres ble det, jeg dempet meg men fytti så han måtte bråke og senga den knirka i takt, faren hans lå og sov i rommet vedsiden av og mora stod på kjøkkenet, så senere gikk vi opp for å spise… der ble jeg møtt av foreldrene hans som hadde hørt alt, jeg ville bare døøøøø og bare gå hjem…
      Men jeg ellllsker og sove inntil gutter det er såååå kos 🙂

    13. Det er bra du gir sånne tips 🙂 Jeg tenker tips til sånne jenter som har, eller har hatt muligheten til å sove hos en gutt 😛 Har lyst på en kjæreste som jeg kan kose meg med!
      Forresten så er du et kjempebra (blogg)forbilde!!! leser bloggen din fast!
      Hilsen Anna<3

    14. Hahaha, nå ler jeg litt av deg Hanna! De fleste av de tingene over er jo bare.. helt spesielle. De fleste sjekker ikke ansiktet når de sover over hos “gutten sin”, og faktisk så bor de fleste ungdommer hjemme hos foreldrene sine, så man bør igrunn FORVENTE at foreldrene er hjemme.
      Du skal ha for at det er et underholdende innlegg da 🙂 Stå på videre!

    15. Tusen takk for kjempe koselig kommentar snupp! Hyggelig å høre, selv om jeg ikke har blogget så mye i det siste men det skal bli bedre! Jeg likte spesielt dette innlegget, du er så oppfinnsom og det er kjempe gøy! 😀 Jeg har liksom problemer med å finne på noe å skrive om.. det er det jeg sliter mest med!
      Anyway, love your blog, always did always will :)<3

    16. Dette var veldig hjelpsomt! Og ikke minst morsomt å lese! Herlig at du tar deg tid til å skrive slike lange, morsomme og hjelpende innlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg