Svar på leserspørsmål, kviser!

For ei god stund tilbake fikk jeg et leserspørsmål angående kviser. Jeg har tidligere anbefalt en gel, og personen lurte på om jeg kunne skrive om den igjen. Vet ikke om personen som stilte spørsmålet fortsatt leser bloggen min, men jeg tenkte at jeg kunne svare på det alikevel.

Tro det eller ei, men jeg er som alle andre og kan få kviser i ansiktet. Det er noe dritt når en stygg, liten, rød flekk dukker opp i ansiktet, spesielt hvis du skal noe viktig den dagen. Da er det bare å ta fram concealer og foundation og begynne dekkeprosessen. Det som er superviktig når du bruker sminken din på kviser er at du vasker den godt etter på. Vask alle kostene du har brukt i shampoo blandet med litt zalo slik at du får fjernet alle eventuelle bakterier. Vi vil ikke at kvisene skal spre seg videre.

Det jeg gjør for å unngå kviser er å vaske huden godt hver morgen og kveld. For meg er det i alle fall viktig å få fjernet alle små sminkerester som kan være igjen. Etter at huden er nyvasket og ren bruker jeg å smøre inn deler av huden med Epiduo. Jeg smører den inn i pannen, nedover nesen og på haken. Altså i de områdene man lettest får kviser.

Epiduo er en reseptbelagt gel du får kjøpt på apoteket. Det at den er reseptbelagt vil si at du må få en resept av fastlegen din for å få kjøpt gelen. Det Epiduo gjør er å hemme betennelsesreaksjoner, reduserer talgproduksjon og løse opp talg som allerede er der. Du må bruke gelen i omtrent 3-4 uker før du ser noe virkning og 3 måneder før du ser full effekt. Jeg bruker den omtrent hver kveld, og er kjempefornøyd! Merker allerede at jeg får mindre kviser og så syns jeg huden blir glattere.

Noen andre som har noen tips mot kviser?

18 kommentarer

Siste innlegg