Memories – part 3.

Da var det på tide å ta en trip down memory lane igjen, og denne gangen er det New York som står for tur. I slutten av oktober dro jeg og mamma til New York for å oppleve byen. Jeg husker jeg var så spent på hva jeg hadde i vente, og gledet meg skikkelig til å vandre rundt i gatene i New York City. Siden jeg er en gossip girl fanatiker, inneholdte New York-planene våre selvfølgelig gossip girl-sightseeing.

Vi dro til Empire State Building hvor Chuck i sesong 3 stod og ventet på Blair for å fri til henne! Vi dro til The Palace Hotel hvor Chuck Bass og familien Van Der Woodsen/Humphrey bor. Sistnevnte var veldig gøy. Man følte virkelig at man befant seg midt i en GG-episode. Manglet bare at Chuck kom i hottelloppgangen så hadde alt vært perfekt. Vi dro også til the Met steps hvor Blair pleide å spise lunsj da hun gikk på Constance Billard.





Fortvil ikke dere som ikke er GG-fans. Vi dro også på mye annen sightseeing. Vi dro blant annet til Rockefeller Center for å nyte utsikten over New York ved nattestid og til Central Park for en nydelig søndagstur i finværet. Mamma fikk meg også med på alle slags rare turbusser gjennom New York City. Der satt vi på toppen av en dobbeldekker og frøs rumpa av oss i det kalde høstværet! Haha! Til tross for kulden, så var det veldig gøy.





Et av turens høydepunkter var da jeg møtte søte Cathrine, eller Cath in the city som hun så fint kaller seg. Det må være en av de hyggeligste jentene jeg har møtt. Vi var så lik på veldig mange måter, og fant tonen med en gang. Cathrine viste meg en litt annen side av New York. Vi dro på Waverly Inn for å spise og drikke vin. Der møtte vi to herremenn som helt klart hadde fått i seg et glass for mye, og vi ler vel enda av alt det rare de sa til oss. Senere på kvelden vandret vi rundt i meatpacking district og Cathrine tok meg med til Carrie Bradshaw’s steps i Sex and the City.



En annen nevneverdig ting som skjedde var da jeg og Oda havnet på en stor billboard-plakat på selveste Times Square! Husker jeg var så stolt, og laget selvfølgelig en liten film av hele seansen som jeg la ut på bloggen.

En av de siste dagene i New York dro vi på Broadway showet the Lion King. Det var en av de beste forestillingene jeg noen gang har vært på, og dette skrev jeg på bloggen da vi kom tilbake på hotellrommet. “…For en opplevelse sier jeg bare! Jeg ble både rørt til tårer, lo slik at jeg fikk vondt i magen og fikk frysninger gjennom hele kroppen da de sang. Er ikke en eneste negativ ting å si om forestillingen. Det var så mye energi og liv, og samtidlig så trist at tårene bare trillet nedover kinnet…” Anbefaler virkelig the Lion King på Broadway til alle som skal til New York.

Noen av dere som digger Gossip girl?
Noen som har vært i New York?

22 kommentarer

Siste innlegg