Butter in a glass

Jeg kom meg helskinnet igjennom daten og alt gikk mye bedre enn forventet! Jeg har ledd så jeg har fått vondt i magen, drukket vin til jeg ble glad og fornøyd og spist så mye is, cookies og sjokolade som jeg bare vil! Kan godt venne meg til å rusle rundt på vingårder rundt om i verden og bare nyte livet.

Vi dro til 3 forskjellige vingårder, to i Napa og en i Sonoma, og jeg likte alle sammen veldig godt. Hyggelig betjening, god vin og nydelige omgivelser. Den vinen jeg likte aller best hadde en antydning til smørsmak. Noe som passer denne smørglade jenta veldig bra! It’s like butter in a glass, som “Lotus Elise” kalte det! Jeg var også flink jente og smakte på ulike rødviner, selv om den smaken ikke appellerer noe spesielt til meg. Jeg skal nok holde meg til hvitvin fremover.

Se så fint det er her?

Etter vingård nummer 2, begynte solen så vidt å titte frem og da var det på tide å ta av taket på bilen. Skeptisk som jeg er forlangte jeg å ha noe over hodet slik at jeg ikke skulle se ut som et bustetroll når dagen var over. Heldigvis for meg hadde “Lotus Elise” den perfekte løsningen. Haha, følte meg som tatt ut av en 60-talls film der vi kjørte langs veien med et rødt skjerf knyttet rundt hodet mitt!



Det finnes forresten ikke noe bedre enn å kjøre langs kysten av California. Det er så vakkert at utsikten tar pusten fra meg hver eneste gang! Kommer til å bli utrolig trist å forlate mitt andre hjem og reise tilbake til Norge. Heldigvis har jeg et par uker igjen før jeg vender nesa hjemover.



Liker dere rød- eller hvitvin best?
Syns dere jeg kledde 60-talls looken? 

26 kommentarer

Siste innlegg