Er du rik?

I det siste har jeg nesten blitt spammet med spørsmålet…

Beklager å måtte skuffe dere, men jeg er ikke rik! Jeg kan ikke si at jeg sliter økonomisk sett, men jeg er heller ikke styrtrik for å si det sånn. Alle pengene jeg bruker her i USA kommer som regel fra min egen lomme. Får litt penger av mamma og pappa her og der. Men hvem gjør vel ikke det?

Jeg bruker som regel å svare at pengene kommer fra at jeg jobbet kjempemye sommeren 2010, men det er det mange som stusser på. Mange mener at det må komme noe penger utenom denne sommerjobben. Det har de for så vidt rett i, så nå skal jeg dele hemmeligheten bak min “pengesuksess”. Det aller meste av pengene har jeg tjent selv. Ellers så har jeg fått penger i jule/bursdagsgave, spart penger fra stipendet jeg fikk i fjor av lånekassen, hatt en alt for snill farmor, spart enda mer penger og tatt litt penger fra sparekontoen min.
 

Dette er altså årsaken til hvorfor jeg har råd til å kjøpe meg alt jeg kjøper, reise dit jeg ønsker og bruke en del penger. Ikke no’ mer hokus pokus enn det! 

Dere som har vært så nysgjerrige, ble dere fornøyd med svaret mitt nå?

23 kommentarer
    1. Greit å ha råd, da. 🙂 Har alltid vært flink til å spare, men vært en sløv den siste tiden… håper på å bli flinkere, litt ille når man er blitt intrissert i mote, da..

    2. Du har vært flink å spare da, helt til nå, heheh! Jeg og sparer masse, hele tiden føler jeg, håper det kommer en tid snart hvor jeg også får sløsa litt med de og reist masse =)

    3. Haha, her kommer det frem 😀 😀 Flinka :)) Jeg vet ikke om jeg klarer å spare TO TUSEN en gang denne mnden. Vil mye heller bruke dem ^^, hahaa..
      Ei, kan du spørre mamma og pappa om vanncyste? Hva er sjansen for at den kommer tilbake, og vil jeg merke det?

    4. Så flink du er til å spare…hehe. Tror jeg burde bli flinkere, eller rettere sagt, jeg SKAL bli flinkere til å spare! Det lønner seg^^ Så på videre med bloggen, den er utrolig bra! <3

    5. SV: Åh, tusen takk, tusen takk ^^, Neier og bukker 😀
      Hahaha, skikkelig 😀 Men dette sparer meg for 180,- for legetime 😀 Tusen takk 😀
      Haaar prøvd å skrive til deg på facebook – ikke fått det? 🙂

    6. Ja, hadde bare alle vært like flinke og spare! Skal flytte sammen med kjæresten min i desember/januar så jeg MÅ snart begynne og spare! Hvor i Rogaland har du familie? Stemmer det at jeg har lest noe om Stavanger? Kommer selv fra en litt mindre by Sandnes som ligger ca 15 min fra Stavanger 😉

    7. Jeg betviler ikke at du er hardtarbeidende, har et flott utseende og at dine foreldre kanskje ikke gir deg alt du peker. Og at du alene kanskje ikke er rik. Men, det er et stort men; måten du fremstiller det på virker som om du har det helt som alle andre, og at du ikke er spesielt godt stilt. Men med en mor og en far som er lege, med en “inntekt” på henholdsvis over 960 000 og 800 000 kr ifølge skattelistene i 2009 (leger har i TILLEGG som regel en hel haug med tillegg, og den reelle summen pleier gjerne å være rundt det dobbelte) så er du økonomisk stilt overhode ikke likestilt med “den vanlige jenta i gata”…
      Ikke missforstå, for det er ikke noe kritikk mot deg som person. Det er bare måten du legger det frem på. Og nei, jeg er ikke en av de som evt har spammet deg, om du skulle ha noen som helt mistanke om det…Jeg syntes du virker som en flott jente jeg, som (naturlig? nok, pga sjalusi) møter en del kritikk når du har egen blogg, skal bli lege og har en relativt oppsminket utseende. Det blir liksom litt motstridene dersom man har litt tendenser til å forhåndsdømme…

    8. Hehehe 🙂 ja sånn er det vell bare 🙂 alle ønsker vell og være rike 😀 <3 men om man først har penger hvorfor ikke unne seg masse fint ? ..<3

    9. Oi oi, du har fått en rosa-stalker 😉
      Jeg ser ikke problemet med å klare å spare masse penger. Jeg er flink til å spare selv, og kunne sikkert levd akkurat som deg. Du har jo tross alt ikke bokostnader og matutgifter i hverdagen, og da kan man godt spare seg opp litt som man kan bruke på turer nå og da og til å kjøpe det man vil. Så enkelt er det 🙂

    10. …I’m not a stalker at all:)
      Hadde jeg vært rik, eller i det hele tatt hatt mye penger ville jeg vært overlykkelig. Ikke ville jeg skammet meg for det heller. Er nok ikke personen til å vise meg frem(og da evt pengene mine), men jeg ville spart på den måten jeg må gjøre/gjør nå.
      Men for å oppklare det:
      – For meg virket det som om Hanna skulle ha det til at hun nærmest var blant gjennomsnittet når de kom til økonomiske, sammenlignet med andre på hennes alder i Norge. Det blir vel litt feil?
      Obs; å bruke gjennomsnitt her blir vel litt feil, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.
      Så helt til slutt Hanna: vær lykkelig og stolt av at du kommer fra en så velstående familie. Og nyt det med beina planta på jorda:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg