Whip my hair!

Bortsett fra at det gjør litt vondt når jeg legger hodet på puta og at rumpa verker etter 5 timer i frisørstolen, er jeg kjempefornøyd med det nye håret mitt. Det er langt, blondt og fabulous! Rart å tenke på at jeg gikk fra skulderlangt hår til å få hår ned til rumpa, på noen få strakser!

Jeg bruker som sagt extension med keratinfester. Det går ut på at man “smelter” keratinfestene til løshåret inn i sitt eget hår med en varmetang. For å fjerne håret igjen må man bruke et serum som løser opp keratinfestene, og deretter dra dem ut. Man begynner å feste håret i nakken og så jobber man seg videre oppover. Tilslutt tar man og setter inn noen fester på sidene. Hele prossesen tar alt fra 3 til 5 timer, så man må forbrede seg på en del venting.

Jeg har festet i 100 extensions og håret er fra et merke som heter Cinderella. Min erfaringen med å sette på keratinfester til frisør, er at de fleste frisørsalongene har et bra merke. Håret kommer jo fra Asia uansett. Lengden på håret er 24 inch, altså 61 centimeter. Jeg har klippet av de slitte endene i tuppene, slik at håret ser mer friskt ut. En annen viktig ting å huske på når man har extension er å bruke en extensionbørste og shampoo med bra kvalitet.

Jeg måtte betale 500 dollar, altså 2650 kroner med dagens kurs. Lovely!

Nå er jeg i alle fall klar til å ta New York med storm! Whip my hair back and forth! ♥

57 kommentarer

Siste innlegg