What to do in Orlando

Jeg er absolutt ingen ekspert på hva man skal gjøre i Orlando. Hvis dere vil ha gode Orlando-tips kan dere spørre denne jenta her. Jeg har bare vært der i 10 dager i 2004 og en lang helg nå i begynnelsen av april. Men siden så mange av dere ville at jeg skulle lage et innlegg om Orlando, så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det! 

Det første man kan tenke på er at Orlando ligger like syd for Kairo i Egypt. Dette betyr at det er utrolig varmt her, så sommerkjoler, shorts og sandaler hører absolutt med i kofferten. Vi bestilte reisen vår gjennom expedia. Ved å bestille turen en god del i forveien fikk vi en ganske billig feriepakke med fly og hotell inkludert. Vi valgte å bo ved I-drive slik at vi kom så nærme Universal Studios som mulig.

Hvis du ikke vil bruke tiden din på soling på stranda eller shopping på kjøpesentre, finnes det tusenvis av fornøyelsesparker å velge mellom. For de som liker safari og action kan de dra på en sump-tur eller besøke Gatorland og mate levende alligatorer.



For de som elsker sjøliv og vannet vil jeg anbefale å ta turen innom SeaWorld som er et nydelig akvarium hvor du kan få adrenalinet i gang ved å ta kraken eller Manta, eller du kan dykke med haier, svømme med hvaler eller jobbe med sjøløver og delfiner. De har også andre dyr som pingviner, stingray, skilpadder og tropiske fisker.



Alle som er i Orlando burde nesten ta turen innom Disney World. Her er det bare å legge igjen alvoret på hotellrommet og nyte dagen som et barn i Disneyworld. Disneyworld i Orlando består av 4 forskjellige parker. Hvis du vil vite litt mer om hva du kan gjøre der og mine erfaringer fra Magic Kingdom, kan du dere ta en titt på innlegget jeg skrev her.



En siste attraksjon dere burde få med dere er Universal Studios i Orlando. Den består av to parker, Universal Studios Florida og Island of Adventure. Vi dro til Island of Adventure for å besøke den berømte Harry Potter-parken. Det var en opplevelse jeg sent vil glemme. Med en gang du går under Hogsmeade skiltet får du følelsen av å være i den ordentlige Harry Potter verdenen.



Her kan man dra innom kjente steder som Owlpost, Ollivanders (kjøpe din egen tryllestav) og Madam Malkin’s Robes for All Occasions (Kjøpe din egen Hogwarts kappe). Har du lyst på søtsaker og morrosaker bør du ta turen innom Zonko’s og Honeydukes hvor du kan få kjøpt sjokoladefrosker, flavored beans og extendable ear. Alt en Harry Potter-fanatiker kan ønske seg!

Det finnes tre ulike rider som alle er verdt og stå timesvis i kø for. Du har den barnevennlige, flight of the Hippogriff, og den litt mer adrenalinfylte, Dragon Challenge. Sistnevnte inneholder høy fart, loops og snurring hit og dit. Perfekt hvis du vil få følelsen av å fly!

Den siste attraksjonen er Harry Potter and the Forbidden Journey. Her får du sightseeing inne på Hogwarts og turen ender med en ride du sent vil glemme! Absolutt en opplevelse for alle Harry Potter Fans der ute.

Nå tror jeg dette innlegget har blitt langt nok, så jeg runder av her.

Har dere/vil dere reise til Orlando?

27 kommentarer

Siste innlegg