Rogaland in my heart

Nå er det ikke lenge før 17 mai banker på døra, eller alle 14- og 15-åringene tar på seg finstasen for å konfirmeres. Jeg konfirmerte meg borgelig og det eneste jeg husker fra den dagen er at det regnet noe forferdelig og jeg ble en god del rikere!

Alt dette får meg til å tenke på bunaden min som ligger hjemme i Norge. Det er litt trist å tenke på at når alle dere tar på dere finstasen for feirer 17 mai, ligger jeg i bakrus og sover på et hotellrom i Las Vegas. Bunaden må nok derfor henge i skapet til neste år. Jeg har forresten en nydelig Rogalandsbunad som jeg fikk av min kjære farmor. Dere skjønner, pappa er fra Stavanger og jeg kan derfor bære Rogalandsbunaden med stolthet!



Hvilken bunad har dere/skal få?
Ble dere/skal dere konfirmeres borgelig eller i kirken?

73 kommentarer

Siste innlegg