Me gusta La Manga

Fikk forespørsel fra ei jente om jeg ikke kunne lage et innlegg om La Manga. Siden La Manga er favoritt plassen min i Europa, så kan jeg selvfølgelig gjøre det. For de som ikke vet hvor La Manga er, så er det en liten halvøy som ligger ved sørkysten i Spania. Plassen er kanskje kjent for at fotball Norge bruker å ha treningsleir der i februartider, noe som jeg merket ganske godt for 4 år siden. Tromsø sitt fotballag + Hanna er ikke en god kombinasjon, men det får vi ta en annen gang dere.

Uansett, vi kjøpte oss leilighet i La Manga for 2 år siden og har vært der i alle ferier siden den gang. Noe som passer meg veldig godt. La Manga er en herlig ferieplass. Det er strender over alt, og utrolig mange kjekke spanjoler. Dette fordi nesten alle spanjolene har ferieleilighet her, så kjenner en god del kjekke menn fra Madrid. Man kan velge mellom å bade i Middelhavet eller Mar Menor. Jeg foretrekker å bade i Mar Menor med tanke på at det er over 28 varmegrader i vannet om sommeren. Lovely!

Utsikten fra leiligheten vår!

På denne stranden kan man leie en gigantisk solseng hvor man får servert champagne og drinker. Ganske sweet igrunn.

Båttur i Mar Menor. Skulle ønske jeg var like brun som Borja!

Bortsett fra herlige strender og gode restauranter er det et fantastisk uteliv i La Manga hvor man kan ha det gøy. Det eneste “problemet” er at nattelivet i ukedagene er ganske daft. Om man skal dra ut i La Manga anbefaler jeg å dra ut fra torsdag til lørdag. Hvis ikke kan man dra til Cartagena hvor det foregår litt mer. Det beste uteområdet i La Manga er en plass som kalles Zoco. Her er det liv fra klokken 12 om kvelden til 7 neste morgen! Crazy, but fun!

Har du skandinavisk utseende, kort kjole og stiletthæler kan jeg nesten garantere at du slipper å stå i kø, får gratis drikke og masse oppmerksomhet! Det lønner seg å være norsk i La Manga skjønner dere. Forresten, den beste måten å komme seg til Zoco, hvis du ikke har tilgang på bil, er bussen. Herlighet vet hvor mange gøyale minner jeg har fra alle bussturene fra leiligheta vår til Zoco. I sommer ble til og meg jeg og Annette “angrepet” av to spanske jenter.

By the way. Dere kan få alle gutter dere vil i La Manga. Men denne gutten her er min!

Hvor er deres favoritt feriested?

Ps: Om noen har lyst til å leie leiligheten vår går det faktisk an. Bare kontakt meg via bloggen eller mail.

56 kommentarer

Siste innlegg