Can I have this dance?

Da har vi nettopp kommet hjem fra Winter Ball. Har hatt en minnerik aften jeg sent vil glemme. Det var som om jeg bare hadde gått inn i en av high school- og mean girls-filmene mine, og blitt der inne. Crazy, but fun. Da vi først ankom ballet måtte vi blåse inn i et alkometer slik at de var 100 % sikre på at vi ikke hadde drukket. Deretter måtte vi levere fra oss jakker og vesker før vi kunne innta dansegulvet. I begynnelsen var det litt rart å stå å “digge” musikken og shake rumpa, uten alkohol i blodet. Dancemoves’a mine ble liksom ikke helt de samme som de er i beruset tilstand. Da er jeg queen of the dance floor! True story.

På slutten av kvelden var det tid for å kåre ballets konge og dronning. Jeg hadde ingen anelse om hvem vinnerne var, men hyggelig for de som vant. Gutten fikk ei stor kongekrone og jenta en kjempesøt tiara. Etter dette var det tid for slow dance og klining. Kongen hadde dronninga, og Oda hadde Supun. Jeg sto der i den blå kjolen min og plutselig kommer en bitteliten mann opp til meg. “Can you please dance with me?” Han gikk meg til magen og var super nervøs, så jeg hadde ikke hjertet til å si nei. Kan se for meg det var et syn for alle guttene som stod rundt å så på. Må nesten le litt selv, men bare nesten.

Hva er ditt beste danseminne?

37 kommentarer

Siste innlegg