Selv-fuck-e-lig

Siden jeg er i reisehumør idag begynte jeg å tenke på NY-turen og kom på at jeg hadde et litt komisk filmklipp jeg har glemt å vise dere. Kanskje dere ikke finner det så hysterisk morsomt, men jeg må bare le når jeg ser det. Filmklippet går ut på at to “unge” herrer prøver å si selvfølgelig. Noe som de ikke helt karer.

Det hele begynte med at de ville vite hva “of course” er på norsk og da prøver jeg å lære dem “såklart“. Da stepper Cathrine inn og forteller at i Bergen sier de “selvfølgelig” i stedet for. Dette ordet fant de mye mer morsomt å lære, siden de trodde at det het “selv-fuck-e-lig”! De syns det var så kult at et norsk ord haddet ordet fuck i seg. Det var umulig å prøve å si at de uttalte ordet feil. Selv-fuck-e-lig hadde kommet for å bli. Når jeg tenker på det er det et ganske kult ord. Det gir litt ekstra trykk på en måte.

Uansett, her er filmklippet med selv-fuck-e-lig’s opprinnelse!

Sier dere “såklart” eller “selvfølgelig”?

22 kommentarer

Siste innlegg