Tips til silkemykt hår.

Det er vel ikke å stikke under en stol at håret mitt blir slitt av all blekingen og rettingen det må igjennom. Prøver å være så forsiktig som mulig og la være å glatte det ut hele tiden. Men det er ikke bestandig det er så enkelt. Jeg vil jo ikke se ut som et troll på håret heller!


Jeg spurte frisøren min her i USA om hun hadde noe tips til hva jeg kunne gjøre for å få sterkere og mindre slitt hår. Hun svarte selvfølgelig at man må minske bruken av rettetang og vær skånsom mot håret. Hun tipset meg også med å ta en ekstremhårkur. Dette kan man gjøre på følgende måte:

Håret blir silkemykt etter en slik behandling og jeg bruker å ta en slik ekstrem hårkur minst 2 ganger i måneden. Grunnen til at du skal pakke inn håret i plastikk og føne det varmt er fordi da trekker hårkuren bedre inn i håret og hårkuren kan gjøre underverker. Man trenger ikke å sitte så lenge som en time, men jeg bruker å gjøre det.

Har dere prøvd denne typen ekstrem hårkur før?

Edit: Plastikkposen bruker du som en hette. Den holder på varmen slik at hårkuren virker fortere. Alle kjemiske reaksjoner virker fortere ved høyere temperaturer : ) Høyere temperatur øker altså reaksjonshastigheten.

43 kommentarer

Siste innlegg