Svar på leserspørsmål, extensions og kviser

Fikk to spørsmål fra noen lesere som jeg tenkte å svare på i et innlegg på bloggen.

Det første spørsmålet er fra anonym og lyder slik:

“Hei 🙂 Har bare et spørsmål til dæ,… når du bodd på orkanger, koss frisør brukt du t å sett på dæ hår? og kor my betalt du? 🙂 har lyst t å gjør d sjøl sjø.. å t dæ e d sotte på vældig fint.”

Først vil jeg si tusen takk for det! Frisørsalongen jeg brukte da jeg satte på meg extensions var OK frisører på Solsiden i Trondheim. Jeg har gått der lenge, og er veldig fornøyd med servicen. Friøsren som satte på meg håret heter Lene, ei skikkelig kul dame. Ulempen med å sette på seg hår der er at det er veldig dyrt. Tror du må oppe i omtrent 7000-8000 tusen kroner for 100 fester med extensions. Fordelen er at håret har kjempebra kvalitet og det ser faktisk ut som ditt eget hår når de er ferdig.

Hvis du ikke vil bruke så mye penger på håret, kan du jo kanskje kjøpe deg extensions over nettet og få en frisør til å sette på deg det privat. Ellers så kan du gå innom Pilus i Trondheim. Det er en butikk fylt opp med alle slags extensions, og den ligger i Olav Tryggvasons gate. På Pilus kan du finne den rette hårfargen, og så har de en lærling som kan sette på deg håret og da blir det ikke så alt for dyrt.

Håper svaret var til hjelp 🙂

Det andre spørsmålet er fra Kari og lyder slik:

“Hei 🙂 At bare ett lite spørsmål.Hvordan får du til å ha så fin hud me tanke på hvor mye fundation og slik du bruker? Hvilke renseprodukter og sånn bruker du? Ikke ta det slemt, men jeg får kviser av det ihvertfall.”

Tar det ikke slemt ment, det er jo ingen hemmelighet at jeg bruker mye sminke. Nøkkelen i å få en fin hud tror jeg ligger i å bruke gode renseprodukter og fuktighetskrem etter på. Renseproduktene jeg bruker er fra Kanebo. Det er et sett på to produkter. Step 1 er Silky Purifying Cleansing Milk og step 2 er Silky Purifying Milky Soap. Etter at jeg har fjernet sminken med disse to produktene bruker jeg en fuktighetskrem fra apoteket, Cosmica extra moist ansiktskrem.

Når det er sagt, har jeg en gel jeg vil anbefale mot kviser. Den heter  Epiduo, og er en reseptbelagt gel du får kjøpt på akoteket. Det at den er reseptbelagt vil si at du må få en resept av fastlegen din for å få kjøpt gelen. Det Epiduo gjør er å hemme betennelsesreaksjoner, redusere talgproduksjon og løse opp talg som allerede er der. Du må bruke gelen i omtrent 3-4 uker før du ser noe virkning og 3 måneder før du ser full effekt. Jeg bruker den, og er veldig fornøyd med resultatet.

Håper dette ga deg et svar 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg