Can you please show me your driver license?

I dag hadde vi en interessant tur til butikken. Det hele begynte med at pappa ville ha med meg og Odis på butikken for å handle kjøttdeig til middag. Odis og jeg går fnisende inn og jeg har ingen ide om at jeg skal til å bli sjekket opp ved fruktdisken any minute. Uvitende som jeg er går jeg bare forbi de to guttene som febrilsk prøver å få kontakt med oss. Etter en liten stund kommer de tilbake og da går han ene fyren direkte opp til oss for å si hallo. Fyren ville ha mailen min slik at han kunne sende meg flyers til festene sine i San Fran. Oda og jeg bare smiler og går videre.

Etter ei god stund med leting etter forskjellige matvarer blir vi endelig ferdige og vi kan kjøre hjem. Siden jeg holder på å lære meg de amrikanske veiene å kjenne er det jeg som kjører bilen når vi er ute. I det jeg står og venter på grønt lys for å svinge til venstre merker jeg at jeg har en politibil bak meg! Jeg kjenner bare hjertet begynner å banke fortere, og prøver å si til meg selv at det er ikke meg de er ute etter. Men tror dere ikke politibilen følger etter meg, og plutselig skrur den på blålysene. Nå er det på vippen til at jeg begynner å grine. Har aldri blitt stoppet av en politibil før, og jeg vet at førerkortet mitt ligger hjemme i leiligheta! Jeg kjører bilen inn til siden og bare venter på dommedag.
Politimann: Do you know why I’m pulling you over?
Me: eeh, no?
Politimann: Don’t you think its dark in front of you? You forgot to put your lights on.
Me: ah, I’m so sorry.
Politimann: It’s OK. Can you please show me your driver license?
Me: eeh, pappa?
Pappa: Hi. I’m here father, and we just found out that she left her driver license in the apartment just a few blocks from here.
Politimann: Okei, can you show me yours?
Pappa: Yes, of course. Here you go.
Politimann: Thanks. And you young lady have to promise me to never drive without your driver license again, OK?
Me: Yes, of course. I’m so sorry…
Dere aner ikke. Tror aldri jeg har vært så redd før. Etter at politimannen hadde dratt satt jeg der bare og skalv. Skjelver nå, når jeg skriver dette. Lærdommen ut i fra dette er at jeg ALDRI skal legge igjen førekortet mitt hjemme. Og takk gud for at politimannen var så snill og forståelsesfull!
Har du blitt stoppet av politiet før?
19 kommentarer
    1. Huff så sykt ekkelt 🙁 JEg får panikk bare det er fartskontroll liksom! 🙁
      Ikke blitt stoppet, håper ikke jeg blir det heller.

    2. Yes, usually they want to see license, vehicle registration paper, and in many states now also, proof of auto insurance, you should check it out for California, I don’t know. It’s good to just keep it all like in a pocket in the car. It sounds like you were scared Hanna, but you are O.K. and I think probably a good police will usually just give a verbal warning for no headlights if everything else in proper, and then you now have experience with the procedures. The big thing is don’t drink and drive, they are very strict about that. Take good care!

    3. You have the right to remain silent, anything you say can,and will, be used against you in a court of law..hehe “you’re going to the slammer kiddo!”
      Anbefaler deg å la førerkortet alltid ligge i den bilen du kjører, sammen med pink-slipen, og heller ordne deg noe annet som du kan ha som vanlig ID-papir..:-)
      Du har forresten ikke tid til å bli arrestert nå, verdensturne snart jo! 😉

    4. Ja faktisk ble vi stoppet her denne uken, første gangen for meg/oss også!! Jeg har jo ikke førerkort, så flaks for meg at ikke jeg kjørte 😉 Men jeg ble kjemperedd jeg også! Whææ. Det er ekkelt å få politiet med blålys etter seg!

    5. Shit, det hørtes skummelt ut! Bra at det gikk bra med deg <3
      Svar på melding:
      Hanna Vaage: Ja, det går i ett hele tiden 😀 Takk <3
      Jeg besøkte Martin i Stavanger 🙂
      Ja, det var kjempemorro!
      Hvordan går det med deg da? Hva skjer i Frisco? 😀

    6. Sun tzu: Haha, det er ikke no’ gøy. Du aner ikke hvor redd jeg var når jeg satt der. Uansett, skal aldri glemme igjen førerkortet hjemme eller glemme å ha på lysene! 🙂

      Det har du rett i. Jeg må nok oppføre meg nå fremover og være snill pike, slik at jeg ikke havner i slike situasjoner igjen ; )

    7. Aaron: Yeah, I was very scared. I’m so glad everything turned out OK 🙂 Thats true, now I’m one experience richer ; )

      Btw, I would never drink and drive. That is so stupid, tragic and idiotic. And it will probably end with you hurting someone.

      Take care you too 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg