2 dager og 16 timer

til jeg reiser til San Fran. Gurimalla, nå er jeg snart en American girl! Husker når vi begynte å planlegge denne amerikaturen, da var det noe diffust som skulle skje i fremtiden. Nå er det like virkelig som etterveksten min. Skal til Trondheim for å snakke med frisøren min senere i dag, pluss at jeg og mamma skal spise middag med fetteren og kusinen min. Er litt vemodig å ta farvell med alle sammen.

Forresten, er det noen snille blogglesere der ute som kan komme med tips til hva jeg skal pakke ned i kofferten. Er et virkelig hodebry å finne ut hva man skal ta med seg når man reiser bort for et helt år. Noen som har noen tips?
6 kommentarer
    1. Hvis jeg var deg, ville jeg tenkt over hvor mye(lite) av det du hadde for ett år siden som du fortsatt bruker nå..:-) Pakk favorittene dine! Sikkert nok til å fylle noen bager.. Itillegg ville jeg prlvd å finne ut hva som er in der nå.. Første gangen jeg dro til USA hadde jeg med/på meg slimfitbukser fra dolcegabbana, og da jeg kom dit viste det seg at alle gikk i baggyjeans liksom…folk trodde jo jeg var den korgutten liksom.
      Altså, poenget er at det du/visyns er dritfint her ikke nødvendigvis er det der, selv om du har sett en kjendis gå i det.
      Take a fools advice: dress down, and buy new shit upon arrival..;)

    2. Først skriver du “american”. Stor “A” i “American, søss.
      Så skriver du “Amerikaturen”. Liten “a” i “amerikaturen”, søss.
      Husk de forskjellige reglene for stor / liten forbokstav på de forskjellige språkene. 😉
      Ang. hva du skal pakke.
      Undertøy opp og i mente (husk spesielt sokker!), lader til mobil, mac og andre ting du trenger lader til, tre-fire jeans, en joggebukse eller to, fem-seks gensere, fire-fem par sko, toalettsaker / sminke (du kan veldig gjerne la “sparkelet” bli igjen hjemme, men det gjør du vel ikke uansett. Og jeg antar at du kommer til å pakke “parykkene” også.), noen bøker og annet du liker å lese, samt evt. noen sonefrie DVD-er (for pappa har sikkert – nok en gang – klart å kjøpe en DVD-spiller man ikke kan gjøre sonefri), siden det er forskjellige sone (og system på TV-ene (NTSC vs. PAL)) i.f.t. Norge.
      Husk også alle evt. medisiner du går på, med resept og what not for disse (better safe than sorry). Så må du ta med deg brunost til mammaen din (for det er dyrt og ikke så alt for lett å få tak i i USA), kamera, minnekort (i flertall), overføringskabler og andre viktige dingsebomser, og resten av koffertene fyller du med topper, bluser, t-skjorter og andre overdeler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg