What I got from America

På tirsdag kom Oda og pappa hjem fra Amerikaturen sin. Selv om jeg gjerne skulle ha vært med dem når de var på maskeradeball, privat omvisning på Google og roadtrips rundt omkring i California, var det et lite plaster på såret at de hadde med seg en god del fine ting til meg når de kom hjem. Undertøy fra Victoria’s Secret og jakke fra Canada Goose er vel ikke noe å klage over. Ble meget fornøyd med undertøyet. Det passet meg perfekt, både naughty and nice, glitter and spice! Hehe, så nå gjelder det bare å komme seg gjennom den pillefri-uka så blir det nytt tøy for kroppen! (for en setning..) Anywho, jakken var også fiin. Men skulle gjerne ønsket at den var litt blåere. Ligner litt på den svarte jeg har bortsett fra at denne er splitter ny, ren og pen.


// Blitzen gjør den blåere enn den egentlig er.


// Blir i alle fall goldilicious med dette på!

Hva syns dere?

19 kommentarer
    1. Ida: Jeg bestilte den fra en side som het ssense.com. Du finner oversikt over godkjente Canada Goose forhandlere på Canada-goose.com. Siden jeg sendte til til USA slapp jeg unna moms, toll og frakt så da ble det ikke så dyrt. Betale litt over 4000 eller noe 🙂

    2. Hadde virkelig ikke trodd at du ville kjøpe en slik jakke og at du hadde mer vett i hodet – for antok virkelig og det tror jeg; at du vet godt hvordan disse blir laget. Håper jakken er så god og viktig for deg at det er verdt at dyr måtte lide seg til døden for det. Go Hanna! NOT.
      Blir så provosert av bloggere som oppmuntrer til å støtte kleskjeder som driver med dyremishandling.
      Her er jo en film av hvordan det går for seg, så kan du ta på deg jakken med god samvittighet etterpå:
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0YY-Dloe370

    3. Du klarer ikke svare på at vi reagerer på at du støtter opp under merker som må mishandle dyr for å få produsert klærne? Utrolig feigt av deg. Så du filmen kanskje? Og jeg er jo ikke alene om å reagere, det ser du på de andre kommentarene. Liker virkelig ikke at du også oppmuntrer leserne dine til å støtte denne kleskjeden. Kvalmende – spesielt når du ikke tør å svare og stå for det.

    4. Tiril: Det er ikke noe med at jeg ikke tør å svare for det. Meen, jeg har utrolig mye å lese fram til jul. Har ikke så god tid til å blogge, og den tiden jeg setter av går med til å lage innlegg. Rekker ikke å svare på alle kommentarer ++. Men jeg så igjennom filmen og det var ikke lett. Har en lillesøster som er ganske i mot pels og jeg får høre mye fra henne. Da jeg kjøpte min første Canada Goose var selvfølgelig pelskragen en diskusjon. Jeg gikk innpå hjemmesiden til Canada Goose og leste om pelspolitikken deres. Det at de følger de Canadiske lovene i forhold til pelsdrift og at dyrene lever fritt gjorde at jeg besluttet med at jeg ville kjøpe meg en jakke. Måten dyrene ble avlivet på satte jeg meg ikke så dypt inne i, men det er helt klart at det som blir vist på filmen er forferdelig! Jeg kan ikke gjøre noe med de jakkene jeg allerede har. Men jeg kan unngå å kjøpe flere i fremtiden.

    5. Setter stor pris på ærligheten din og svaret. Jeg mener ikke å henge deg ut. Jeg syntest bare det er trist at det er SÅ mange som bruker Canada Goose, når det i grunn er ganske allmennkjent hva som foregår med dyrene. Jeg forstår at du må svare leserne dine når de spør deg hvor du har kjøpt den, men skulle bare inderlig håpe at flere fikk øynene opp for det. Jeg har også mange venner som bruker slike jakker, og jeg reagerer like sterkt til dem. Uansett, takk for svaret ditt. Venninnene mine visste heller ikke hvordan dyrene ble avlivet, men nå vet i vart fall både de og du det. Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg