Paris – le premier jour

Tenkte litt på hvordan jeg skulle dele opp bloggingen om Paris, og tror det beste blir og dele opp dag for dag. Blir det litt ryddig i sakene og jeg kan fortelle om alle de små hendelsen som skjedde, i stedet for at jeg forteller i det store bilde. Vil også komme med et lite shopping-innlegg, siden så mange ville se hva jeg brukte pengene mine på der nede. For en gangs skyld så kjøpte jeg meg ikke en kjole. Haha, man skulle nesten tro det ble krise i klesskapet når jeg kom hjem uten en ny kjole å henge opp!

Fredagen begynte med at jeg sto opp klokken 5 for å gjøre meg klar til å dra til Paris, noen timer senere sitter jeg lykkelig i en taxi med solbriller på og tenker at livet er virkelig herlig. Radioen spiller sommermusikk og taxisjåføren er super hyggelig. Selv om jeg var litt redd for at han skulle kidnappe meg. Haha, ikke spør hvorfor. Men jeg er bestandig redd for det når jeg reiser alene. Da jeg kom fram til hotellet var det rett ut av buksa og inn i en herlig sommerkjole og gå ut for å nyte de herlige solstrålene. Jeg må innrømme at i det jeg gikk ut av hotelldøra grep panikken meg litt. Hehe, her var jeg helt alene i en by og hadde ikke peiling på hvor i all verden jeg skulle gå. Klarte heldigvis tilslutt å finne fram til metroen og komme meg til den gaten jeg hadde planlagt å begynne shoppingrunden.


// Rue Saint-Honoré

Mens jeg gikk nedover Rue Saint-Honoré som visst nok skal være en ganske god shopping-gate i Paris, slo det meg at dette var litt ensomt. Daniel skulle ikke komme før ute på ettermiddagen, og hva er vel gøy med å oppleve Paris alene? Det ordnet seg da jeg fikk snakket litt med mamma og så fant jeg fram til Zara hvor jeg gjorde et lite shopping-kupp. Ble så forelsket i en cardigan jeg fant der, med glitter og gull palletter. Perfekt til å friske opp et litt mer vanlig antrekk.

Da Daniel endelig ankom Paris var jeg så sliten etter all gåingen at jeg ikke hadde noe annet valg enn å slappe av litt. Haha, noe som han ikke var like fornøyd med. Men vi kom da oss i gang til slutt, og gikk ned i hotellbaren for å feire at vi endelig hadde kommet til Paris. Selv om bartenderen ikke forstod et ord av bestillingen til Daniel var det ganske koselig der. Hotellet vi bodde på var så koselig.


// Haha, jeg elsker bilde her! such a catch ♥

Etter litt vandring rundt i gatene i Paris endte vi opp på en skikkelig stilig restaurant som het L’Avenue hvor Daniel fikk prøvd snegler for første gang. Selv fikk jeg nok av snegler da jeg bodde i USA, så han var så heldig at han fikk de alle sammen for seg selv. Ellers var maten skikkelig god. Jeg spiste kylling og var meget fornøyd med den.


// Storfornøyd med at hun er i Paris med kjæresten!


// Ikke turist i det hele tatt! hihi.


// Daniel med sneglene sine!


// På en bar vi dro etter middagen. Ble der ikke så lenge for vi var begge ganske slitne.

Etter middag og barrunden måtte jeg få Daniel til å ta bilde av antrekket mitt og det var ingen enkel sak skal jeg si dere. Først prøver jeg å stille meg opp, og så kommer det en rar mann forbi og skal absolutt være med på alle bildene. Da sier Daniel at han heller kan ta bildene utenfor hotellet, men når vi ankommer ditt står det en gjeng med gutter som hadde akkurat samme plan som han rare fyren – sabotere bildene mine. Og etter alt dette ble Daniel så lei, at jeg måtte spørre resepsjonisten om han ikke kunne gjøre jobben for meg! Hahah, det skal ikke være enkelt.


// Jeg sverger at han ene fyren prøvde seg på noe muffins baki der. Haha, ikke bra..


// Jeg har på meg kjole fra Lipsy, sko fra Kurt Gieger og veske Mulberry.


// Like etter dette bilde ble tatt sier resepsjonisten til meg: “et kyss på kinne som betaling?” Jeg bare “Æsj, nei!” og så går jeg opp! Haha, ikke bra.

Nå håper jeg ikke at jeg har kjedet dere med dette alt for lange innlegget om hva som foregikk på fredagen i detalj. Haha, ikke vet jeg hva som er for mye og når dere eventuelt blir lei av uinteressant fakta. hihi, håper uansett alle får en fin tirsdag videre ♥

9 kommentarer
    1. du skriver så bra! og utrolig mange fine og bra bilder:) Var også veldig gøy med videobloggene da du var i Paris! Håper du fortsetter med det av og til 🙂

    2. Ahh, Paris! <3 Drømmer virkelig om å reise dit, har kun vært i Euro Disney for 15 år siden :p
      Og er ikke særlig overrasket over disse franske guttene som ville være med på bilde ditt, haha :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg