Ta hintet da – Please!

Dere husker at jeg i går skrev at jeg hadde fått innsikt in a boys mind, og lært noe som jeg i alle fall syns var veldig nyttig? Tenkte at jeg skulle dele den nye kunnskapen min med dere denne søndagskvelden. Regner med at de fleste at leserne mine er kvinnelig, slik at det i alle fall kan bli litt relevant.

Det hele begynte med at vi skulle bestille nattmat hjemme hos meg natt til lørdag, men da vi fant ut at det var ingen som drev med utlevering av pizza klokken halv 2 på natten, ga vi opp og gikk på facebook i stedet. Etter ei lita stund begynte vi å snakke om hvor irriterende det kan være når en person snakker til deg på facebook, og uansett hvor mye du ignorerer denne personen så vil han ikke gi seg. De fleste jenter er for “snille” til å “jage bort” slike gutter. I alle fall har jeg det problemet. Det verste jeg vet er å såre andre!

Uansett, jeg uttrykte min ergelse over at hvorfor tar han ikke hintet? Når jeg konstant lar være å svare, må han vel skjønne at jeg ikke er interessert? Da kunne min nye venn fortelle meg at det var ikke så enkelt som det. I følge han var det slik at hvis en gutt liker ei jente så gikk han inn i en rar tilstand hvor han benektet alt det negative. Han klarte bestandig å finne noe positiv i det du skrev, selv om du mente det negativt eller avvisende.

Jeg vet ikke om det gjelder for alle gutter, men det hørtes ganske logisk ut når han fortalte det. Jeg skjønte i alle fall at det ikke går an å håpe på at han skal ta hintet. Man må vel være ganske rett på sak, selv om det betyr at man må være avvisende og små slem til tider. Det beste er vel å være ærlig å fortelle at man ikke er interessert, enn å unngå å svare på det store spørsmålet.

Denne kjærligheten er sannelig komplisert! Det skal virkelig ikke være enkelt til tider.

Hva tenker dere om dette?
Flere enn meg som adri helt “tør” å være frekk og avvisende? 

21 kommentarer

Siste innlegg