Roller coaster

My life feels like a roller coaster! Opp og ned, fram og tilbake. Glad, lei, sint, latterkrampe, overtrøtt – You name it, I feel it! Heheh. Har vært mye å gjøre på skolen, lange kjedelige dager, angst for at jeg snart blir 24, en overraskende mail fra en som aldri skulle snakke til meg igjen, våkennetter, nettshopping, planlegging av tur. Bah, føler det er litt kaotisk i den ellers så organiserte hjernen min. Så har nok tatt meg litt ferie fra verden i det siste. Bare lest ortopedi helt til jeg sprekker og enda er det utrolig mye igjen å lese. Hvor er lyset i tunnelen? Hehe, men sånn er det vel å være fjerdeklasse medisinstudent. Jeg får lage et medisininnlegg igjen, for mange av dere har etterspurt det. Noen ønsker om hva det skal inneholde? 

10 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg går vg2 studiespesialiserende nå og har veldig lyst til å studere medisin, gjerne i Trondheim! Kan du si litt om hva som er det beste med det? (Gode grunner til å velge medisin). Jeg har matte, fysikk, biologi og kjemi i år, men har tenkt å droppe ett av de neste år… har du noen tips? 🙂 Jeg har også veldig lyst til å ta ett år på folkehøgskole. Er det mange på medisin som gjør det? Hvordan er aldersfordelingen i klassen din?
      Liker bloggen din kjempegodt, og alt som har med studiet er kjempespennende å lese! Stå på ♥

    2. Hvorfor valgte du medisin og har du bestemt deg enda for hva du skal spesialisere deg i? 🙂 Hvordan ser en typisk hverdag ut for deg? Mye lesing eller bruker du å gå på forelesninger slik at du ikke trenger å lese hver dag? Og tilslutt; er du av natur en som husker lett(klisterhjerne) eller ligger det mye pugging bak kunnskapen din? Synes det er veldig imponerende, virkelig. Kjempe fin blogg. En av få blogger jeg personlig synes er verdt å lese. Lykke til videre :))

    3. Er kjemien og matten du har (har hatt) vanskeligere mye vanskeligere? Hva er det vanskeligste faget? Hadde du valgt å gå i Tromsø eller Bergen hvis du måtte velge?
      Takker for svar! Du er topp 🙂

    4. Lurte litt på hvilke eksamener du kom opp i, og hvordan det gikk? Var du nervøs for at det skulle gå sikkelig dårlig på en eksamen? Ble du sett på som nerden i klassen, eller var de andre i klassen like flinke? Fikk du noen ganger skikkelig dårlig resultat på prøver? Tusentakk!!

    5. Hei!
      Det hadde vært supert om du kunne ha skrevet noe om hvordan studiemiljøet på medisinstudiet er. Vet du f.eks. hvordan studiemiljøet på medisin i Trondheim er, sammenlignet med de andre studiestedene?
      Hvordan ser en “vanlig” dag ut for deg som medisinstudent? Er det mulig å f.eks. kombinere medisinstudier med en liten deltidsjobb? 🙂 Og hvilke muligheter er det for å eventuelt ta noen ekstravakter på sykehuset (eller annet relevant arbeidssted), i både i ferier og utenom, når man har gått noen år på medisinstudiet ved NTNU?
      Flott blogg du har forresten! Fin kombinasjon av hverdagslige og studierelaterte innlegg. 😉

    6. Hei!
      Har lest bloggen i mange år – og nå går jeg selv medisin på NTNU, da kull 13!
      Kom også rett fra vgs, og merker overgangen?
      Kan du skrive litt om lesevaner, håndtering av forelesninger og pensum og lignende? Føles så rart å ikke ha den kontrollen man kunne ha på vgs, og merker at jeg blir dratt med i “lesesuget” når andre er på skolen fra 8-20?
      Hvordan unngå stresset av at andre leser mer på annet etc?
      Vi driver med disseksjon nå – veldig gøy! Så fornøyd med studiet!
      Lykke til med 4. året – det beryktede året! Stå på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg