What I’ve been doing.

Hvis dere lurer på hvorfor jeg har vært fraværende de siste dagen, så er det fordi jeg har dedikert livet mitt til word og notatskrivning. Jeg har sikkert hørt gjennom alle spillelistene mine på youtube, mens jeg ivrige trykker på tastaturet og prøver og lage meningsfulle setninger som vil hjelpe meg å komme igjennom eksamen. Dette er virkelig ikke en sunn livsstil. Hvor ble det av sosiallivet? Nattesøvnen? Og jeg er enda ikke i den verste eksamensperioden. Hvordan skal det gå når det bare er et par uker igjen. Men siden jeg er så effektiv nå, krysser jeg fingrene for at jeg har mer oversikt når eksamen nærmer seg. En ting er i alle fall sikkert og det er at eksamensformen på medisin ved NTNU ikke passer for meg. Jeg vil ikke ha en eksamen hvor du skal testes i absolutt alt du har lest i løpet av et år. Aner dere hvor stressende det er? og hvordan hjernen min skal klare å lære seg, forstå og huske på alt. Ja, det lurer jeg på.

Nå skal jeg prøve å få meg litt søvn, selv om jeg helt sikkert kommer til å drømme om epiglottitt, falsk krupp, tonsillitt og mononukleose som var dagens tema! Jeg kunne i alle fall krysse OK i sted da, dagens høydepunkt. True story!

10 kommentarer
    1. Kjempe flink er du! Har alle medisin skolene i Norge samme eksamensordning? Altså at man kun har én prøve i året? Lykke til med lesingen 🙂

    2. Herregud, kjenner meg SÅ igjen – vi fikk tre hjemmeeksamner i tre forskjellige fag samtidig, kan jo tenke deg hvordan det gikk ut over sosiallivet. Uansett, lykke til, stå på videre, jeg heier på deg 🙂

    3. har du fått mange nye venner etter at du begynte på medisinstudie? og trenger man å være veldig frampå for å studere der? 🙂

    4. Ikke for å være nøye, men :
      “What I’m been doing”=”What I am been doing”
      Hehe
      Kanskje litt bedre å skrive “What I’ve been doing”?

    5. linea: Ja, føler jeg kjenner ganske mange på den kullhalvdelen jeg går i nå. Man blir veldig lett kjent med de man har PBL, allmennpraksis og uketjeneste med. Jeg tror det finnes en god blanding av mennesker med forskjellige personligheter. Noen er veldig frampå, mens andre er mer tilbakeholden. Så man finner nok noen man passer sammen med. Selv er jeg ikke den som er mest frampå heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg