Null hull!

Dagen startet med en høyst nødvendig tannlegetime, har ikke vært hos tannlegen på noen år og var ganske så stressa for at jeg skulle ha noen hull. Orket ikke tanken på å gå igjennom bedøvelse og borr. En gang for 5 år siden for være nok. Heldigvis hadde tannlegen bare gode nyheter til meg. Tennene var fine og rene og null hull. Det eneste problemet var at tannkjøttet mitt så ut som det var på vei til å bli betent, så han beordret meg til å bruke tanntråd hver kveld. Haha, det var så komisk. Han ser meg inn i øynene og sier. “Så Hanna, hvor ofte bruker du tanntråd?” Med en gang kjente jeg en lyst etter å pynte på sannheten. Hvor flaut er det ikke å fortelle en tannlege at man er ganske dårlig på den fronten. Man vil jo sette seg selv i et bedre lys. Så jeg skulle til å svare noe som hørtes fint ut før det slo meg at hvorfor ikke bare fortelle det hvordan det er. Jeg regner med han greier å se forskjellen alikevel. Det er rart med det. Man vil fortelle andre at man gjør det så bra, men så er sannheten egentlig at man sluntrer unna. Jeg skal i alle fall bli flinkere med tanntråden.

Ellers har jeg nettopp kommet hjem fra trening med Annette og er ganske så sliten. Ble ikke bedre av at jeg har vært en snartur innom Trondheim for å kjøpe skolebok, levere politiattest og hente penger på byåsen. Hehe, har vært ganske effektiv i dag. Men måtte innom å hente pengene jeg har spart siden bursdag for har planer om å kjøpe meg en ny designerveske. Må bare finne en jeg liker først!

Er dere flinke med å bruke tanntråd? hehe!

7 kommentarer
    1. Var hos tannlegen for noen dager siden, jeg hadde et lite hull. Haha, han spurte meg også om jeg brukte tanntråd. Men jeg måtte også være ærlig, og fortelle at jeg ikke brukte det. Hehe, men nå har jeg begynt å bruke tanntråd da 😀

    2. Er heller ikke noe særlig flink med tanntråden, men burde vel egentlig bruke det selv, hvis det er veldig nødvendig 😛 Hehe

    3. Så godt du ikke hadde noen hull! Jeg skal ikke skryte på meg å være så veldig flink nei, jeg er flink i en liten periode etter jeg har vært hos tannlegen jeg, hehe;) Men har heldigvis aldri hull.

    4. Ikke bare gode nyheter da! tannkjøttnetennelse kan faktisk føre til at tennene løsner og i verste fall detter ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg