Checkpoint Charlie

Mens Daniel og gutta ser fotball tenkte jeg å legge ut bilder fra da vi gikk og så på Berlinmuren og Checkpoint Charlie i Berlin. Berlin var, som dere helt sikkert vet delt i to av Berlinmuren og Checkpoont Charlie var et grensepunkt mellom den amerikanske delen av Vest-Berlin og den sovjetiske Øst-Berlin. Her ble pass og papirer sjekket før personer eventuelt kunne krysse muren. Rett før jeg ble født (1989) ble muren brutt ned og nå står det bare noen rester igjen rundt omkring i Berlin. Har bestandig hørt mye om muren i historietimer i løpet av mine 13 år med skolegang, så det var ganske gøy å faktisk ta på den.

Tyskerne hadde ikke gjort så mye ut av Checkpoint Charlie og muren. Resepsjonsdama ved hotellet anbefalte oss og ikke dra dit faktisk. Og rett bak gjerdet hvor muren var fantes det en strandbar hvor man kunne ligge og sole seg og ta en drink. Haha, spesiell kombo. Jeg spiste i alle fall en McFlurry og fikk en Hugo av Daniel som smakte yummie. 

Etter lunsjen ble det shopping på Zara hvor jeg brukte over 2000. De hadde så utrolig mye fint der. Dere har vel sett det meste på innlegg tidligere, men skal lage et samleinnlegg og vise dere fangsten snart!

Noen andre som har vært ved Berlinmuren?

5 kommentarer
    1. Så morsomt, har ikke vært ved berlinmuren nei. Har vell aldri vært i Berlin heller jeg. 🙂
      Jeg lurer på en tin (kanskje en litt idiotisk ting) men jeg spørr deg fordi du er en av mine forbilder og bloggen din gjør meg glad når jeg er nedenfor. Men jeg har gjerne lyst å ha en så fin blogg som deg, og hvordan klarer du å finne på å blogge om intressange ting hver dag? Jeg har store problemer med og komme på noe å blogge om. Kanskje du synes dette er litt masete av meg, men jeg bare lurer. Vil gjerne ha en bra blogg selv, men det er vanskelig. 🙁

    2. Har aldri vært å sett på restene fra muren, men har vært på en plass hvor Berlinermuren en gang stod hvor det var merket i steinen på bakken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg